واکنش رئیس ستاد مدیریت بحران به ویدئوی جنجالی حرف‌هایش؛ این فیلم دستپخت صداوسیماست

کدخبر: ۲۷۵۲۹۸
اقتصادنیوز:این روزها حتما ویدئوی حرف‌های اسماعیل نجار درباره سیل را دیده‌اید. حرف‌های او که تلویزیون پخش کرده حرف‌هایی که در آن می‌گوید حتی آسیب‌دیدگان سیل از این اتفاق خوشحالند چون بارش باران رحمت الهی است. حرف‌هایی که وقتی کنار اشک‌های مردم سیل زده قرارمی‌گیرد، باعث اندوه زیادی می‌شود...او اما روایت دیگری از این ویدئو دارد.

به گزارش اقتصادنیوز رئیس ستاد مدیریت بحران که برای بازنشر این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره این ویدئوی پر بازدید و اظهاراتش توضیح می‌دهد: «باز تلویزیون آن ویدئو را پخش کرده است؟ این مصاحبه برای حدود ۴ سال قبل و سیل لرستان و ایلام است. از آن کم لطفی های رسانه ملی. از دل یک مصاحبه ۹۰ دقیقه ای چند کلمه را تقطیع شده کنار هم ردیف کرده بودند و پخش کردند و حالا هر از گاهی این بداخلاقی‌ها بر اساس همان ویدئوی تولید شده در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود.»

 

او ادامه می‌دهد: «در زمان وقوع آن حادثه مطلب تندی را با یک تیتر نامناسب باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کرده بود که من از مدیرشان گلایه کردم. دوستان یک گروه تصویری فرستادند و ما یک ساعت و نیم درباره جزئیات آن سیل حرف زدیم که نوار مصاحبه در آرشیو ستاد مدیریت بحران هم موجود است. بعد از دل آن همه گفت‌وگو چنین ویدئویی منتشر کردند. ما آنجا کلی از حادثه دیدگان دلجویی کرده بودیم و تاکید داشتیم که دولت حادثه دیدگان را تنها نمی‌گذارد. بعد بحث رسیده بود به خشک‌سالی در منطقه زاگرس. اینکه بلوط های زاگرس اگر خشک شوند چه اتفاقات ناخوشایندی رقم می خورد. ما در سال‌های اخیر مبالغ زیادی برای احیای جنگل های بلوط هزینه می‌کنیم تا اکوسیستم منطقه زاگرس حفظ شود. هم از نظر فتوسنتز و هم بابت تقویت خاک کوه‌ها. از طرف دیگر خشک‌سالی مشکلات ریزگردها را به همراه داشت. و مسائل دیگر. ما آنجا بحث کردیم که باران رحمت الهی است. گفتم این بارش اگرچه حوادث تلخی را رقم زده، ولی نفس بارش مواهبی هم دارد. گفتم حتی ما در این مناطق مردمی را دیدیم که می گفتند باز هم شکر و حرف‌هایی را که دیده‌اید...خب آن بارش‌ها متاسفانه در منطقه زاگرس خسارت‌های زیادی داشت اما مشکل خشکسالی را هم از بین برد. کشاورزی را رونق داد و محیط زیست و اکوسیستمش را نجات داد. برای همین گروهی از مردم در لرستان که خسارت ندیده بودند و برخی افراد دیگر رضایت داشتند و اعلام می کردند.»

اسماعیل نجار درباره بازنشر این ویدئو هم می‌گوید: «خب بالاخره این‌ها لینک‌هایش موجود هستند. این هم دیگر از بداخلاقی‌های فضای مجازی است اما ما سعی می کنیم پیش خدای مان شرمنده نباشیم. در این مدت سعی کردیم با همه توان‌مان تلاش کنیم ولی خب همیشه این حرف‌ها هم هست. بخصوص اگر یک کم لطفی اینچنینی هم شده باشد. الان دیدم آن جمله آقای باقری که درباره توافق نامه با نهادهای مذهبی در قم گفته شده بود هم باز نشر می دهند. یا در سال ۸۹ یا ۹۰ یکی یک تهمتی به من زد و من شکایت کردم. در دادگاه در سال ۹۰ علیه‌اش حکم گرفتم . بعد این قدر واسطه شدند که رضایت دادم ولی هنوز همان شایعه را علیه من به کار می برند. این بی اخلاقی ها هست ولی باعث دلسردی ام نمی شود و دارم با تمام توانم تلاش می کنم که شرمنده هموطنانم نباشم و در درگاه الهی شرمسار نشوم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید