احتمال سیل در تهران جدی نیست

کدخبر: ۲۷۵۴۳۳
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز آینده، گفت: در روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال جاری شدن سیل وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سازمان هواشناسی، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز امروز خبر داد و گفت: این سامانه ابتدا از  مناطق غرب وارد کشور شده و شدت آن از یکشنبه بعد از ظهر تا حوالی ظهر روز دوشنبه احساس خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه به تدریج از سمت غرب، به سمت جنوب غرب، شمال غرب و شمال کشور حرکت خواهد کرد.  شدت سامانه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ خواهد داد و این سامانه با شدت کمتر در اندازه نقاط کشور نیز اثر خواهد گذاشت. 

وظیفه افزود: بیشینه بارش‌ها در شمال و شرق خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری خواهد بود و بیش‌ترین بارش‌ها در یکشنبه بعد از ظهر تا دوشنبه ظهر در این مناطق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه احتمال سیل به خصوص در استان‌های لرستان، خوزستان.، چهارمحال بختیاری، ایلام و کرمانشاه وجود دارد، گفت: کانون بارش‌های این سامانه در این مناطق قرار دارد و رودخانه‌های بزرگ در این مناطق به شمال خوزستان، به خصوص دز و  کرخه متصل می‌شود که ظرفیت آن‌ها تقریبا پر است.

وی افزود: در این مناطق احتمال سیل بالاتر است. ضمن اینکه علاوه بر سیل‌های مربوط به رودهای بزرگ، احتمال وقوع سیل‌های موقتی ناشی از رگبار در مسیل‌های کوچک نیز وجود دارد. این احتمال حتی در استان‌های شمالی تر مانند زنجان، همدان، تهران نیز وجود دارد، هرچند این احتمال خیلی جدی نسیت. با این حال احتیاط در این مناطق لازم است.

وظیفه سپس درباره وضعیت آب‌وهوایی تهران در امروز شنبه گفت: امروز بعد ازظهر هوای تهران نیمه ابری است. در شمال استان تهران و  ارتفاعات البرز بارندگی رخ خواهد داد و هم اکنون نیز بارش برف و باران در این مناطق ادامه دارد. این شرایط تا امروز بعد از ظهر برقرار است.

وی ادامه داد:  اما امروز برای خود شهر تهران بارش پیش‌بینی نمی‌شود، باد آرام  در تهران خواهد وزید و هوای نسبتا خوب بر شهر حاکم خواهد بود. بیشینه دما امروز به حدود ۱۷ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و کمینه دمای امروز صبح تهران در حدود ۱۰ درجه سانتی گراد بوده است. بنابراین تهران امروز در شرایط مطلوب دمایی است و از منظر وزش باد نیز با مشکل خاصی روبرو نخواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید