آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای مقابله با سیل احتمالی

کدخبر: ۲۷۵۴۴۹
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای مقابله با سیلاب احتمالی گفت: تمام آب‌ راه‌های فرودگاه آزاد هستند و تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه آب نیز فراهم شده است.
آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش اقتصادنیوز، مجتبی بیاتی، روز شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا، از آمادگی کامل این فرودگاه برای مواجهه با بارش‌ها در روزهای آتی و سیلاب‌های احتمالی خبر داد و افزود: امروز نشست اضطراری کمیته مقابله با بحران در فرودگاه کرمانشاه با حضور همه دست‌اندرکاران فرودگاهی و نمایندگان ایرلاین‌ها برگزار شد و تدابیر لازم برای مقابله با آب گرفتگی فرودگاه اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: در بازدید از فرودگاه مشخص شد که تمام آب ‌راه‌ها آزاد هستند و مشکلی برای تخلیه آب وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های فنی- عملیاتی فرودگاه مانند دستگاه‌های کمک ناوبری در ارتفاع مناسب قرار دارند تا در اثر ورود آب آسیب نبینند، گفت: البته باید این مساله را نیز مورد توجه قرار داد که بنا بر پیش‌بینی‌ها، حجم سیلاب احتمالی بسیار بزرگ خواهد بود و این مساله ممکن است اقدام های انجام شده را تحت تاثیر خود قرار دهد.
بیاتی با اشاره به آمادگی تجهیزات اضطراری برای مقابله با سیلاب در فرودگاه کرمانشاه گفت: اکنون هشت پمپ برای تخلیه آب در آب‌ راه‌های فرودگاه قرار دارند و 10 پمپ نیز به صورت استندبای برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین در هماهنگی با پیمانکار فرودگاه، ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل مکانیکی و لودر آماده به فعالیت هستند و 10 راننده نیز برای این ماشین‌آلات در نظر گرفته شده اند.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ادامه به بارندگی‌های روزهای گذشته نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این بارندگی‌ها هیچ خسارتی به فرودگاه وارد نکرد و فرودگاه در روزهای گذشته کاملا عملیاتی بود.
فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه مرکز منطقه غرب کشور در سال 1350 تاسیس شد و نقش بسزایی در جابجایی مسافران استان های غربی کشور را دارد.
کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت در مرکزیت استان های کردستان، لرستان، ایلام و همدان قرار دارد.
اکنون 110 پرواز برنامه هفتگی در فرودگاه کرمانشاه انجام می شود.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی سامانه بارشی قوی از امشب (شنبه) وارد جو استان شده و تا دوشنبه شب بارش های زیادی برای همه نقاط استان به همراه خواهد داشت به گونه ای که کمترین مقدار بارش این سامانه بیش از 60 میلی متر خواهد بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر 97 تا 10 فروردین 98) میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به 646 میلی متر رسیده که نسبت به سال قبل که 312 میلی متر بود 107 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 79 درصد رشد نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید