تخلیه یک روستا در گرگان

کدخبر: ۲۷۵۴۷۰
فرماندار کردکوی از تخلیه روستای «حاجی‎آباد دشت» کردکوی به‎دلیل افزایش حجم آب رودخانه «قره‎سو»و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی خبر داد.
تخلیه یک روستا در گرگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به‎دلیل بالا آمدن آب رودخانه «قره‎سو» و احتمال جاری شدن رواناب به سمت روستای «حاجی‎آباد دشت» کردکوی، دستور تخلیه این روستا در شب هفتم فروردین‎ماه صادر شد.

در حالی که برخی از مردم روستای «حاجی‎آباد دشت» منازل خود را به‎دلیل خطر آبگرفتگی و سیلاب تخلیه کرده بودند با فروکش کردن آب، روز بعد از تخلیه مجدد به منازل خود بازگشتند.

اما شب گذشته با افزایش قابل ملاحظه حجم آب رودخانه «قره‎سو» فرماندار کردکوی مجدداً دستور تخلیه روستای حاجی‎آباد دشت را صادر کرد.

فرماندار کردکوی در این باره اظهار کرد: اقدامات مختلفی اعم از احداث کانال، سیل‎بند و دیواره برای جلوگیری از پیشروی آب در روستای حاجی‎آباد کردکوی انجام شده است اما با وجود تمهیدات اتخاذ شده با افزایش حجم آب رودخانه قره‎سو مواجه شدیم.

ابراهیم قدمنان ادامه داد: با توجه به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی، برای جلوگیری از خطرات احتمالی روستای حاجی‎آباد دشت کردکوی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه 130 خانوار در روستای «حاجی‎آباد دشت» کردکوی زندگی می‎کردند که بر اثر آبگرفتگی و جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب به مکان‎های اسکان منتقل شدند، افزود: در حال حاضر اطراف روستا حصار ایجاد شده و هنوز آب وارد روستا نشده است.

فرماندار کردکوی با بیان اینکه با توجه به تجمع رسوبات در دهانه رودخانه قره‎سو، خروج آب کند است، تأکید کرد: باید رودخانه قره‎سو لایروبی شود تا خروج آب به سمت دریا تسریع شود.

قدمنان با بیان اینکه در حال حاضر خطر آبگرفتگی روستاهای دیگر شهرستان کردکوی را تهدید نمی‎کند، یادآور شد: برای جلوگیری از نفوذ احتمالی آب به روستاهای «مهترکلاته»، «غلام‎آباد» و اطراف «یساقی» سیل‎بندهایی ایجاد می‎شود تا آب به سمت این روستاها پیشروی نداشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید