میزان ظرفیت خالی سدهای خوزستان

کدخبر: ۲۷۵۴۷۸
معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب وبرق خوزستان گفت: در سدهای خوزستان1.2 میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی داریم و 1.8 میلیارد مترمکعب آب وارد رودخانه‌ها می‌شود درحالی‌که براساس برآوردها 3 میلیارد مترمکعب آورد آب به خوزستان خواهیم داشت.
میزان ظرفیت خالی سدهای خوزستان

به گزارش اقتصادنیوز، حمیدرضا لشکری معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب وبرق خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ایجاد دو محل برای پخش سیلاب، اظهار کرد: در نزدیکی شهر رفیع یک سیل‌بند به‌منظور انتقال آب از رودخانه نیسان به تالاب هورالعظیم شکافته شد که این عملیات در کاهش ارتفاع رودخانه نیسان بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: در بالادست شهر بستان در نزدیکی روستای ابوفروس نقطه دیگری برای پخش سیلاب در نظر گرفته شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب وبرق خوزستان عنوان کرد: طی بازدیدی که امروز از پایین‌دست رودخانه کرخه انجام شد مشاهده کردیم که دایک‌های حفاظتی شهرهای سوسنگرد، بستان و رفیع در حال تحکیم است.

لشکری با اشاره به مطلوب نبودن ظرفیت خالی سدها، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در بارندگی که از امروز آغاز می‌شود برآورد شد تا 800 میلیون مترمکعب آب به سد دز و 700 میلیون مترمکعب آب به سد کرخه وارد شود.
وی افزود: در سدهای خوزستان1.2 میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی داریم و 1.8 میلیارد مترمکعب آب وارد رودخانه‌ها می‌شود درحالی‌که براساس برآوردها 3 میلیارد مترمکعب آورد آب به خوزستان خواهیم داشت.

لشکری با بیان این‌که ظرفیت خالی سد دز 215 میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: ورودی آب به سد دز امروز یک هزار و 373 مترمکعب برثانیه و خروجی آن یک هزار و 800 مترمکعب برثانیه است؛ همچنین حجم خالی سد کرخه 63 میلیون مترمکعب و ورودی به سد کرخه 850 مترمکعب برثانیه و خروجی آن 708 مترمکعب برثانیه است.

وی افزود: ظرفیت خالی سد گتوند علیا بر روی رودخانه کارون را 215 میلیون مترمکعب و ورودی به این سد یک هزار و 264 مترمکعب برثانیه و خروجی آن یک هزار و 300 مترمکعب برثانیه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به افزایش دبی رودخانه‌ها، عنوان کرد: دبی رودخانه کارون در اهواز که روز گذشته 2 هزار و 100 مترمکعب برثانیه بود امروز به 2 هزار و 270 مترمکعب برثانیه افزایش یافته است.

وی گفت: سد مارون نیز 70 میلیون مترمکعب حجم خالی دارد، و ورودی به این سد 290 مترمکعب برثانیه و خروجی 400مترمکعب برثانیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید