سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی خبر داد

ارائه قبض ارشادی به جای قبض جریمه رانندگی

کدخبر: ۲۷۵۵۲۵
سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی از یک طرح ابتکاری با ارائه قبض ارشادی به جای قبض جریمه برای تخلفات غیر حادثه‌ساز در استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.
ارائه قبض ارشادی به جای قبض جریمه رانندگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پلیس راه آذربایجان‌شرقی در یک طرح ابتکاری با ارائه قبض ارشادی به جای قبض جریمه برای تخلفات غیر حادثه‌ساز به استقبال مسافران نوروزی رفته است.

سرهنگ غلامرضا کریمی‌نژاد، سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی در گفت‌ وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با فرا رسیدن سال نو، سفرهای نوروزی نیز آغاز می‌شود و هرکسی به نوعی از این روزها برای سفر و سیاحت استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه رانندگان و سرنشینان به قوانین و مقررات رانندگی و علائم منصوبه در جاده‌ها دقت کنند، افزود: متاسفانه 47 درصد حوادث رانندگی در استان به علت عدم نبستن کمربند ایمنی به جراحت و فوت منجر شده است.

سرپرست پلیس راه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: پلیس راه استان امسال برای اولین بار در کشور طرح ابتکاری برای جرائم راهنمای و رانندگی در ایام نوروز را شروع کرده است.

وی توضیح داد: ما در این طرح هیچ راننده و خودرویی را که تخلف حادثه‌سازی انجام ندهد را جریمه نمی‌کنیم بلکه تذکراتی از قبیل راننده محترم به علت نبستن کمربند و یا سرنشینان داده می‌شود.

کریمی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما در خدمت مردم هستیم و امیدواریم با مشارکت مردم و رانندگان برای تسهیل تردد موفق‌تر شویم.
وی در پایان به احتمال وقوع سیل و افزایش بارش در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: از تمام رانندگان و مسافران خواهشمندیم تا وسایل و تجهیزات زمستانی خودرو را به همراه داشته و تا حدالامکان از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کرده و به توصیه‌های ایمنی مبنی بر عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها، حریم‌های رودخانه توجه کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید