کمک ۱ تا ۶ میلیونی دولت برای جبران خسارت دام‌های تلف شده در سیل

کدخبر: ۲۷۵۶۵۸
اقتصادنیوز : به دنبال تلف شدن چندین هزار رأس دام در سیل‌های اخیر و خساراتی که به دامداران وارد شد، دولت مجموعه کمک‌هایی برای جبران خسارت دامداران در قالب پرداخت کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات بدون بهره بین یک تا شش میلیون تومان مصوب کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در جریان سیل‌های اخیر در نقاط مختلف کشور در کنار خسارت‌هایی که به واحدهای مسکونی و سایر بخش‌ها وارد شد مجموعه‌های مربوط به کشاورزان و دامداران نیز با خسارت‌هایی مواجه شدند که گزارش‌ها حاکی از تلف شدن چندین هزار رأس دام سبک و سنگین بوده است.

بر این اساس در جلسه اخیر هیأت وزیران برای جبران خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف مصوب شد دولت کمک‌های بلاعوض و همچنین تسهیلات بدون بهره را در اختیار آنها قرار دهد.

طبق این مصوبه برای هر دام سبک تا یک میلیون تومان پرداختی انجام می‌شود که حدود ۵۰۰ هزار تومان آن کمک بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان دیگر تسهیلات بدون بهره است. همچنین برای دام‌های سنگین کمک تا شش میلیون تومانی در نظر گرفته شده که سه میلیون تومان کمک بلاعوض و سه میلیون تومان هم تسهیلات بدون بهره پرداخت خواهد شد.

همچنین پرداخت کمک‌های بلاعوض در سایر بخش‌های کشاورزی اینگونه است که برای هر کلونی زنبور عسل خسارت دیده ۱۰۰ هزار تومان، به ازای هر هکتار مزرعه آبزی‌پروری پنج میلیون تومان و هر واحد دامداری کوچک روستایی و عشایری پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود.

در رابطه با پرداخت تسهیلات بانکی نیز هر هکتار زمین زراعی و باغی خسارت دیده حداکثر پنج میلیون تومان، هر واحد دامداری کوچک روستایی و عشایری خسارت دیده ۱۰ میلیون تومان، هر سالن مرغداری گوشتی ۱۰ هزار قطعه‌ای خسارت دیده ۲۰ میلیون تومان، هر واحد خسارت دیده مرغ مادر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و هر واحد جوجه‌کشی خسارت دیده ۳۰۰ میلیون تومان، هر کلونی زنبور عسل ۲۵۰ هزار تومان و هر هکتار مزرعه آب‌پروری پنج میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید