ریاست مشترک آلمان و فرانسه در شورای امنیت

کدخبر: ۲۷۵۶۷۰
اقتصادنیوز : آلمان که در حال حاضر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت در این شورا حضور دارد، از امروز( دوشنبه) ریاست مشترک این شورا را به همراهی فرانسه در دست گرفت. پس از ماه مارس و ریاست فرانسه در شورای امنیت این ماه نوبت آلمان است که بر کرسی ریاست این شورای بنشیند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلمان و فرانسه در حال حاضر هر دو در شورای امنیت حضور دارند. آلمان برای ریاست این شورا به مدت دو سال (۲۰۱۹ و ۲۰۲۰) انتخاب شده است و آلمان و فرانسه هر یک ریاست این شورا را به نوبت به مدت یک ماه بر عهده خواهند داشت که این نشانه‌ای از همکاری نزدیک این دو کشور است.

این دو کشور تصمیم گرفته‌اند برای نخستین بار "ریاست دوگانه" شورای امنیت را بر عهده گیرند که در پایان هر ماه به طور رسمی از فرانسه به آلمان و برعکس منتقل می‌شود اما این چرخه عملاً تغییر چندانی در ریاست شورای امنیت به همراه ندارد زیرا در واقع هر دو کشور به طور مشترک ریاست این شورا را ادامه خواهند داد.

به گزارش دویچه وله، آلمان و فرانسه به دنبال تلاش‌های خود برای حمایت از مأموریت سازمان ملل در مالی و همکاری در مساله صلح و امنیت در بورکینافاسو، جلوگیری از بروز بحران در آفریقا را طی ریاست خود در دستور کار قرار داده و بر این موضوع تمرکز خواهند داشت.

تجارت تسلیحات سبک در منطقه بالکان نیز از جمله دیگر موضوعات مورد تمرکز این دو کشور خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید