رفتن به طرقبه و شاندیز در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع

کدخبر: ۲۷۵۶۷۱
اقتصادنیوز : فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با وجود این که سطح آب در دره‌ها کم شده اما هنوز وضعیت سیلابی است و برای جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم، این مسیرها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه بسته است.

اقتصادنیوز : فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با وجود این که سطح آب در دره‌ها کم شده اما هنوز وضعیت سیلابی است و برای جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم، این مسیرها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه بسته است.

سید حسن حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: هرچند در شهر طرقبه و شاندیز مشکلی نداریم و راه‌ها و تفرجگاه‌ها باز هستند اما در بالادست رودخانه‌ها و مسیر برخی جاده‌ها که آب زیرآن‌ها رفته سست شده‌اند ازاین رو یک سری تمهیدات در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: اکنون تیمی از راهداری، پلیس راه و بخشداری شاندیز و طرقبه وضعیت را رصد می‌کنند و تا جایی که امکان داشته باشد راه‌ها را باز خواهیم گذاشت تا برای کسبه و مردم مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان کرد: اکنون بیشترین خطر در مسیر رودخانه‌های منطقه زشک، روستاهای دهبار و ازغد است لذا با توجه به اینکه در برخی مناطق احتمال خطر وجود دارد برای پیشگیری از به خطر افتادن جان مردم این مسیرها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه بسته است.

وی اظهار کرد: اکنون از ابرده به سمت زشک برای گردشگران به دلیل ناآشنایی به منطقه و احتمال حضور آن‌ها در کنار رودخانه برای گرفتن عکس و بروز حادثه وجود دارد که مسیر بسته شده ولی اهالی می‌توانند تردد داشته باشند.

فرماندار طرقبه شاندیز عنوان کرد: با توجه به اینکه در برخی جاها عرض معبر کم شده و برخی مناطق با ریزش کوه مواجه هستیم برای همین برای افراد ناآشنا به مسیر ممکن است مشکل به وجود بیاید و به رودخانه سقوط کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در زشک ۲۰ خانه مسکونی قدیمی و نوساز که در کنار رودخانه بوده‌اند از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند و در سه تا چهار نقطه از راه‌ها با مشکل مواجه هستیم که کارشناسان در حال برآورد ریالی دقیق خسارت‌ها هستند.

حسینی بیان کرد: برآورد اولیه صورت گرفته از خسارت ۵۰ میلیارد تومان بوده که مربوط به بخش‌های کشاورزی، تأسیسات گاز، آب، برق، منازل مسکونی، آب شهری، آب روستایی و آب منطقه‌ای است.

وی خسارت وارد شده به باغات را ۱۶ میلیارد تومان، تأسیسات زیربنایی ۱۰ میلیارد تومان، برق ۵۰۰ میلیون تومان، آب منطقه‌ای برای لایروبی و ساحل سازی ۲ میلیارد تومان، گاز ۳۰ میلیون تومان، آب روستایی حدود ۲۸۰ میلیون تومان و آب شهری ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

فرماندار طرقبه شاندیز افزود: با تمهیدات و برنامه‌ریزی صورت گرفته حتی به یک نفر صدمه وارد نشده در صورتی که اگر راه‌ها مسدود نمی‌شد بدون شک چندین نفر دچار حادثه می‌شدند. با اقدامات صورت گرفته نزدیک به ۵۰ پل غیر مجاز که موجب تشدید سیلاب و تخریب‌ها شده بودند، تخریب شدند.

حسینی با بیان اینکه هرچند بارندگی در این مدت ۴.۵ میلیمتر بوده اما آب شدن برف روی کوه‌ها موجب راه افتادن این سیلاب شده است، گفت: اکنون بیشترین نگرانی ما از زشک، کردینه و جاغرق است.

وی گفت: در روز ۱۳ فروردین‌ماه راه‌های روستاهای ازغد، دهبار، مغان، مج، تجر، سربرج، خانرود، زشک، کنگ مسدود بوده و رفتن به این مناطق خطرناک است به همین دلیل از شهروندان درخواست داریم به اماکن تفریحی دیگر از جمله پدیده و چالیدره و… بروند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید