آمار خوب اقتصادی چین بورس‌های آسیایی را بالا کشید

کدخبر: ۲۷۵۷۴۶
اقتصادنیوز :بورس‌های آسیایی به رهبری بورس‌های چین روز موفقی را سپری کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،میزان فعالیت کارخانه‌های صنعتی چین در ماه مارس با افزایش غیر منتظره‌ای همراه شد. از طرف دیگر پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا باعث شده است تا طرفین در خصوص تداوم این مذاکرات از هفته آینده در واشنگتن توافق کنند.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص شانگهای کامپوزیت با ۲.۵۸ درصد افزایش به ۳۱۷۰.۳۶ واحد رسید و شاخص شنژن کامپوزیت با جهش ۳.۵۷۱ درصدی تا سطح ۱۷۵۵.۶۷ واحدی بالا آمد. در هنگ کنگ نیز شاخصهانگ سنگ با ۱.۶۶ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

سایر بورس‌های آسیایی نیز از این روند بی نصیب نماندند به گونه‌ای که شاخص ام اس سی آی بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ۰.۹۴ درصد افزایش همراه شد. در ژاپن شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس توکیو ۱.۴۳ درصد بالا رفت تا به ۲۱ هزار و ۵۰۹.۰۳ واحد برسد.

میچل کوتچا- استراتژیست بازارهای مالی در مؤسسه تی دی سکیوریتیز گفت: پایین ماندن نرخ تورم ژاپن و نرسیدن آن به نرخ دو درصدی هدف‌گذاری شده باعث ناتوانی بانک مرکزی در اتخاذ سیاست‌های دلخواهش شده است.

در دیگر مناطق، شاخص کسپی بورس سئول کره جنوبی با ۱.۲۹ درصد افزایش به ۲۱۶۸.۲۸ واحد رسید و در استرالیا شاخص ای اس ایکس ۲۰۰ با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۶۲۱۷ واحد رسید.

اما در بازار نفت بهای هر بشکه از نفت برنت با ۱.۰۴ درصد افزایش به ۶۸.۲۸ دلار رسید و نفت آمریکا با ثبت رشد ۰.۷۱ درصدی به ازای ۶۰.۵۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید