آمریکا: خرابی‌های سیل نشانه سومدیریت ایران است/ایران:آمریکا نتوانسته برای سیلاب چند ایالت خود راه‌حلی بیابد

کدخبر: ۲۷۵۸۱۷
اقتصادنیوز: سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر ادعای وزیر خارجه آمریکا که حادثه سیل را به سوء مدیریت مسئولان ایران نسبت داده بود، شرم‌آور خواند و یادآور شد: آمریکا نتوانسته برای سیلاب وسیعی که یک ماه است چند ایالت بزرگ آمریکا را در برگرفته راه‌حلی بیابد.
آمریکا: خرابی‌های سیل نشانه سومدیریت ایران است/ایران:آمریکا نتوانسته برای سیلاب چند ایالت خود راه‌حلی بیابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، مایک پمپئو ادعا کرده بود: آمریکا آماده است تا با فدراسیون جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر برای ارسال کمک همکاری کند تا پول‌ها برای امدادرسانی در اختیار هلال‌احمر ایران قرار گیرد. 

وی همچنین ادعا کرده بود: سیل ایران به عوامل خارجی ربطی ندارد، بلکه فقط حاصل سوء مدیریت در برنامه‌ریزی شهری و فقدان آمادگی برای مقابله با بحران است.

بعیدی نژاد پیش‌تر سیاست رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به بودجه‌های دولتی آمریکا و انگلیس را هم ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان ایران توصیف کرده بود. 

وی افزود: این روزها رسانه‌های فارسی ‌زبان وابسته به بودجه‌های دولتی آمریکا و انگلیس شامل بی بی سی فارسی، من وتو، رادیو فردا و صدای آمریکا اخبار سیل در ایران را جهت اثبات بی‌کفایتی مسئولین پوشش دادند: این در حالی است که امروز از رئیس‌جمهوری تا وزیران و فرماندهان نظامی همه درکنار مردم درصحنه حضور دارند.

سفیر کشورمان ادامه داد: رسانه های آمریکا هنوز از مشکلات پرتوریکوی آمریکا یک سال ونیم بعد از طوفان می‌گویند که‌ آن را جزیره فراموش‌شده نامیده‌اند. هنوز مشکلات آب و برق و امکانات اولیه مردم حل‌ نشده و مردم زیادی مجبور به ترک شهرهای خود شده‌اند. آرزوی مردم پرتوریکو تنها آمدن مقامات دولتی برای مشاهده مشکلات آن‌هاست.

بعیدی نژاد با اشاره به اینکه، آخرین نظرخواهی انجام‌گرفته توسط مؤسسات خارجی، اعتماد مردم به این رسانه های فارسی ‌زبان تا حد زیادی کاهش ‌یافته است، افزود: مردم مطمئن شده‌اند که سیاست این رسانه ها در پوشش اخبار ایران همگی بر ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان و اثبات ناکارآمدی نظام برای تأمین هدف تغییر نظام استوار است.

در پی بارش‌های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، سیلاب برخی استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را دربر گرفت. در همین راستا تلاش دولت و دستگاه‌های امداد رسان، برای جبران خسارات ناشی از سیل و کاهش آلام مردم سیل‌زده در استان‌های مختلف ادامه دارد؛ به‌ طوری‌که در جلسه هیات وزیران که به ریاست رئیس‌ جمهوری تشکیل شد، بر کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی تأکید شد.

در این جلسه، آخرین ارزیابی‌های وزارت کشور و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور از خسارات وارد شده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و لوازم زندگی، باغات و مزارع کشاورزی و واحدهای صنفی و صنعتی، تأسیسات زیربنایی و خدماتی در استان‌های سیل‌زده به استحضار هیات وزیران رسید و با اعطای کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به آسیب دیدگان موافقت شد. اعطای این کمک‌ها با تکمیل ارزیابی‌های میدانی ادامه خواهد یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید