میلیونر ایرانی در ایرلند باشگاه فوتبال می خرد

کدخبر: ۲۷۵۹۷۵
اقتصاد نیوز:باشگاه ایرلندی گلن‌توران که مقر آن در شهر بلفاست قرار دارد رسماً اعلام کرد میک مک‌درموت را به عنوان سرمربی این باشگاه منصوب کرده است.
میلیونر ایرانی در ایرلند باشگاه فوتبال می خرد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ورزش سه، میک‌ مک‌درموت بعد از دو دهه مربی‌گری در خارج از کشور زادگاهش، ایرلند شمالی، چه در سطح باشگاهی و چه در سطح ملی، به کشورش بازگشته و به عنوان سرمربی باشگاه گلن‌توران شهر بلفاست منصوب شده است. میک‌ مک‌درموت اخیراً در جام جهانی 2018 و جام ملتهای آسیای 2019 به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان، روی نیمکت تیم ملی حضور داشت. او همچنین فصل پیش را با دستیاری علیرضا منصوریان در استقلال اغاز کرد و این سمت را حتی با حضور وینفردشفر ادامه داد.

 


بعد از عزیمت کی‌روش از ایران و بدست گرفتن سکان هدایت تیم ملی کلمبیا، فدراسیون فوتبال این کشور به میک مک‌درموت پیشنهاد داده بود تا به عنوان دستیار و کمک‌مربی در کنار کی‌روش تا پایان رقابتهای کوپا آمریکا مشغول به کار شود ولی مک‌درموت تصمیم گرفته در شهر زادگاهش بلفاست در کنار خانواده‌اش بماند و وقت خود را صرف باشگاه گلن‌توران کند. او حتی به عنوان یکی از اعضای کادر معرفی شده بود که به دلیل عدم تسلط به زبان پرتغالی توسط فدراسیون کلمبیا مورد پذیرش قرار نگرفته است.

مک‌درموت بعد از انتصاب به عنوان سرمربی گلن‌توران گفت:" این برای من و گلن‌توران اتفاق هیجان‌انگیزی است. رسانه‌های زیادی اعلام کرده‌اند که یک سرمایه‌گذار بزرگ قصد دارد سرمایه‌گذاری عظیمی در این باشگاه بکند و من از اینکه بخشی از این برنامه خواهم بود خوشحالم. مذاکره سرمایه‌گذار با هیات مدیره گلن‌توران در مراحل خیلی پیشرفته قرار دارد و تا چند هفته آینده پیشنهاد او به سهامداران باشگاه عرضه خواهد شد تا در باره آن تصمیم‌گیری کنند". مالکی که مک درموت از آن حرف می زند میلیونری به نام علی شمس محمدپور است که ایرانی است و ظاهرا در صنایع نفتی دست دارد. 

مک‌درموت در ادامه گفت:" من از دشواری‌هایی که تیم در سالهای اخیر داشته باخبرم ولی به عنوان یک بلفاستی می‌دانم این تیم چقدر بزرگ است و برای هوادارانش چه اهمیتی دارد. ما همه می‌خواهیم این باشگاه به جایگاه واقعی‌اش برگردد. هدف من این است که با هواداران و جامعه طرفداری گلن‌توران همکاری کامل داشته باشم و سرمایه‌گذار هم اگر پیشنهادش مورد پذیرش قرار گیرد قصد دارد چنین کاری بکند". 

میک مک‌درموت در ادامه گفت:" من به همه هواداران گلن‌توران قول می‌دهم که برای آوردن بهترین بازیکن‌ها چه از داخل ایرلند شمالی و چه از خارج به این باشگاه هر کاری لازم باشد خواهم کرد. سرمایه‌گذار مورد نظر ماه‌ها است که با گلن‌توران در حال مذاکره است و از وضعیت فعلی باشگاه به خوبی آگاه است. من اعتقاد دارم که روزهای بسیار موفق و هیجان‌انگیزی در انتظار گلن‌توران است و بی‌صبرانه منتظرم که کارم به عنوان سرمربی این تیم را شروع کنم".

او اولین تمرین خود را با باشگاه جدید انجام داده و البته در انتظار پایان مراحل تغییرات مالکیتی باشگاه است.اتفاقی که مسیر تازه ای را برای میک می گشاید و او را تبدیل به یک سرمربی می کند. این داستانی است که از ملاقات او و سیر اعضای کادرفنی تیم ملی در دبی با علی شمس آغاز شده شده و به بازگشت این مرد ایرلندی به کشورش منجر شده است.

مجمع عمومی سهامداران باشگاه ایرلندی در همین روزها برگزار خواهد شد و در صورت موافقت اکثریت سهامداران با تغییر مالکیت، سرمایه گذار ایرانی مبلغی در حدود 1.2 میلیارد پوند در این باشگاه هزینه خواهد کرد. روزنامه سان ایرلند می گوید گلن توران با توجه به سرمایه گذار ثروتمندی که قصد دارد به عنوان مالک باشگاه تعیین کند جاه طلبی های زیادی دارد و حتی یکی از هدفهای خود را چمپیونزلیگی کردن گلن توران عنوان کرده است.

میک مک درموت به سان ایرلند گفته است که از آغاز در جریان  مذاکرات سرمایه گذار ایرانی با باشگاه بوده و حتی نقش مشاور را به عهده داشته است. مک درموت از سرمایه گذار ایرانی مورد اشاره به عنوان دوست خود یاد کرده و گفته در جریان مذاکرات به هر دو طرف مشاوره می داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید