نخستین داور فوتبال زن سیاه‌پوست و محجبه مسلمان در انگلیس +عکس

کدخبر: ۲۷۶۰۳۳
اقتصاد نیوز:جواهر روبله نخستین داور زن سیاه‌پوست و مسلمان است که در انگلیس داوری می‌کند.
نخستین داور فوتبال زن سیاه‌پوست و محجبه مسلمان در انگلیس +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، در سال 2004، جواهر روبله به همراه خانواده‌اش از سومالی به انگلیس سفر کردند. وی در حال حاضر نخستین زن سیاه‌پوست، مسلمان و محجبه‌ای است که در انگلیس داوری می‌کند. هدف وی الهام‌بخشی به زنانی است که فوتبال بازی می‌کنند و همین طور بانوان انگلیس تا در بالاترین رده در این رشته قرار بگیرند.

وی در گفت‌وگو با BBC، اظهار داشت: برای یک زن فوتبالیست بودن شما باید برخی قوانین را در فکرتان بشکنید. وقتی داوری را شروع کردم بازیکنان وقتی مرا می‌دیدند بسیار تعجب می‌کردند. من نخستین زن مسلمان و سیاه‌پوستی هستم که به با حجاب در انگلیس داوری می‌کنم.

وی افزود: بعد از حملاتی که به سومالی شد خانواده من مجبور به ترک وطن شدند. زمانی که به لندن آمدیم 10 ساله بودم. به عنوان یک علاقمند به فوتبال ومبلی را در انگلیس پیدا کردم. این واقعا یک رویا بود. خانواده من اصلا با فوتبال بازی کردن موافق نبودند چرا که در وهله نخست من دختر بودم و اینکه من نباید فوتبال بازی کنم.

این داور فوتبال خاطرنشان کرد: زمانی که به خانه می‌رفتم کفش‌های فوتبالم را پنهان می‌کردم. باید به سرعت لباس‌های معمولی می‌پوشیدم. خانواده‌ام به من می‌گفتند باید فوتبال را کنار بگذارم و من هم می‌گفتم می‌خواهم داور شوم و فوتبال را جدی دنبال کنم. برنامه آخر من داور شدن در سوپرلیگ انگلیس است البته اگر خوش‌شانس باشم. ما می‌خواهیم تیم زنان انگلیس بهترین تیم در جهان باشند.ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید