الاخبار فاش کرد؛‌ جزئیات جدید از طرح معامله قرن ترامپ درباره فلسطین

کدخبر: ۲۷۶۱۴۴
اقتصادنیوز: روزنامه الاخبار لبنان برخی جزئیات تازه از طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» را فاش کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روزنامه الاخبار گزارش داد که دولت آمریکا از اردن خواسته تا نیم میلیون آواره فلسطینی را در مقابل سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در اردن در این کشور اسکان دهد و این اقدام در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

الاخبار گزارش داد که مصر و اردن موافقت اولیه خود با بندهای معامله قرن را اعلام کرده‌اند اما «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفته که این معامله خطرناک بوده و اجرای آن بسیار دشوار است.

به گزارش این روزنامه، قرار است بر اساس معامله قرن، بخش‌هایی از اراضی اردن به رژیم صهیونیستی داده شود و در مقابل، عربستان سعودی نیز به همین مقدار اراضی خود را به اردن بدهد.

روزنامه مذکور تاکید کرد که معامله قرن همچنین شامل تشکیل کنفدراسیون مشترک بین رژیم صهیونیستی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره کرانه باختری خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نقش مصر در این بین، تسهیل تردد فلسطینیان به مصر و بالعکس و اسکان آن‌ها در این کشور و احداث مناطق بزرگ صنعتی برای آنان در خاک مصر خواهد بود و در مقابل، ۶۵ میلیارد دلار به این کشور پرداخت شده و شبه جزیره سینا نیز بازسازی خواهد شد.

روزنامه الاخبار تاکید کرد که قرار است جزئیات نهایی معامله قرن در جریان سفر هفته آینده «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به واشنگتن به او ارائه شود.

این روزنامه تاکید کرد که تأمین منابع مالی اجرای بندهای معامله قرن به عهده برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید