افزایش بیکاری در آمریکا

کدخبر: ۲۷۶۱۹۴
اقتصادنیوز: گزارش اشتغال ماه مارچ آمریکا که دیروز منتشر شد، از افزایش بیکاران و وضعیت ناامیدکننده دستمزدها حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر به نقل از رویترز، پس از انتشار گزارش اشتغال ماه مارچ آمریکا در روز جمعه که نشان داد رشد دستمزدها ناامیدکننده بوده است، دلار رشد کرد و قیمت طلا پایین آمد.

داده‌ها نشان داد که در ماه مارچ اقتصاد آمریکا ۱۹۶ هزار شغل جدید ایجاد کرده است و داده‌های ماه فوریه هم اصلاح شد و حالا مشخص شده است که ۳۳ هزار شغل جدید هم در آن ماه به وجود آمده است، درحالی که قبلاً ۲۲ هزار شغل جدید برای آن اعلام شده بود. ماه فوریه کندترین رشد مشاغل از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون را به خود اختصاص داده است.

اما افزایش دستمزدها در ماه مارچ کندتر شد و افراد بیشتری از کار بیکار شدند. درآمد متوسط ساعتی که در ماه فوریه با ۰.۴ درصد جهش روبرو شده بود، در ماه مارچ تنها ۴ سنت یا ۰.۱ درصد، افزایش یافت.

وین تین، مدیرکل استراتژی ارزی شرکت براون برادرز هریمن، در نیویورک، می‌گوید: این گزارش هم حاوی خبر خوب و هم دارای خبر بد می‌باشد. میزان افزایش مشاغل بیش از حد انتظار بود و داده‌های ماه فوریه اندکی رو به بالا اصلاح شد، اما رشد درآمد متوسط ساعتی، به وضوح، یک ناامیدی بزرگ بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در ماه مارچ ۱۸۰ هزار شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

عکس‌العمل دلار به این گزارش چندان قابل‌توجه نبود و ارز آمریکا، در ابتدا قبل از اینکه رشد کند، افت کرد. در نهایت در پایان معاملات دیشب، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان ۰.۱۰ درصد رشد کرد و به ۹۷.۴۰۲ واحد رسید.

اما به دنبال انتشار این گزارش، قیمت طلا تا ۰.۶ درصد پایین آمد، اما در انتهای معاملات دیشب، قیمت فروش نقدی طلا، اسپات‌گلد، با ۰.۱ درصد افت به هر اونس ۱۲۹۰.۷۵ دلار رسید، درحالی‌که قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۵.۶ دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید