دولت ترامپ عادت دروغگویی در قبال ایران را کنار بگذارد

کدخبر: ۲۷۶۲۰۲
اقتصادنیوز: نشریه 'آمریکن کانسروتیو' در مطلبی نوشت: ما به استدلال های ناسازگارانه و ایران هراسانه تندروهای آمریکایی عادت کرده ایم، اما بسیار مهم است اجازه ندهیم دولت ترامپ عادت دروغگویی خود در قبال ایران، برجام و برنامه هسته ای را ادامه دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، 'دنیل لاریسون' از سردبیران این نشریه آمریکایی در مطلبی با عنوان 'به چالش کشیدن دولت هایی که دروغ بسیاری در مورد ایران می گویند' افزود: 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه ایالات متحده در مصاحبه با 'نورا اودانل' خبرنگار تلویزیون 'سی.بی.اس' در مورد توافق هسته ای بار دیگر به دروغگویی پرداخت و گفت: 'تنها آرزوی ما این است که دولت قبلی تهدید جمهوری اسلامی ایران را جدی می گرفت، آنها معاهده ای را تصویب کردند که ایران را در مسیر دستیابی به سلاح های هسته ای قرار داد'. 
در ادامه مطلب درج شده در این نشریه آمریکایی می خوانیم: مصاحبه کنندگانی که با پمپئو گفت وگو داشته اند هرگز وی را به چالش نکشیدند و این مصاحبه کننده هم هیچ تفاوتی با دیگر مصاحبه گران نداشت. 
بطور میانگین بیننده ای که این مصاحبه را تماشا می کند، احتمالا نمی داند که وزیر امور خارجه دوباره و گستاخانه دروغ می گوید و اودانل حتی سعی در طرح پرسش و یا اصلاح گفته های او را ندارد. 
مانند بسیاری از گزافه گویی های پمپئو، این بار هم نیازی به تخصص ویژه برای تشخیص دروغ های وی وجود ندارد. 
در حقیقت توافقنامه ای که براساس آن سرزده ترین بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران صورت می گیرد و محدودیت های قابل توجهی برای برنامه هسته ای ایران به وجود آورده، از ایجاد و ساخت سلاح های هسته ای ایران جلوگیری می کند و تهران از زمان امضای آن به این توافقنامه پایبند بوده است. در این میان بدون شک هیچ مدرکی دال بر گفته های پمپئو وجود ندارد و همه شواهد علیه ادعاهای وی است. 
هیچ ارزیابی صادقانه ای از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) وجود ندارد که به کسی امکان نتیجه گیری آن را بدهد که 'ایران در مسیر سلاح های هسته ای قرار دارد'. 
در واقع براساس برجام، اگر ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای راهی پیدا کند، این توافقنامه راه آن را سد می کند یا از میان می برد. 
مخالفان این قرارداد به گونه ای مجبور هستند تا این توافق را رد کنند، زیرا مشخص است در غیر این صورت باید اعتراف کنند که این توافق به گونه ای دقیق همان معامله ای است که باید باشد. 
ادعاهای پمپئو مبنی بر اینکه دولت کنونی خطر مبارزه با گسترش سلاح های کشتار جمعی را در مقایسه با دولت گذشته جدی تر گرفته، مضحک است، زیرا ما می دانیم که چنین چیزی درست نیست زیرا 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری ایالات متحده و پمپئو یک توافقنامه عدم گسترش سلاح های کشتار جمعی را که یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت واشنگتن بوده را از میان برده اند. 
در واقع باید دروغگویی آشکار مقامات ارشد آمریکایی درباره سیاست های مهم خارجی و مسائل امنیتی ملی را جدی گرفت. 
ما به استدلال های ناسازگارانه و ایران هراسانه تندروهای آمریکایی عادت کرده ایم، اما بسیار مهم است اجازه ندهیم دولت ترامپ عادت دروغگویی خود در قبال ایران، برجام و برنامه هسته ای را ادامه دهد. 
ترامپ، پمپئو و 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی کاخ سفید ماهها است در پی ترویج داستان خیالی خود یعنی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای هستند و تلاش های آنها برای فریب مردم باید آشکار شده و پاسخ داده شود. 
آمریکن کانسروتیو دو ماهنامه‌ای است که توسط موسسه ایده‌های آمریکایی منتشر می‌شود و بطور کلی، نماینده یک صدای ضد جنگ و سلطه نیروی نومحافظه‌ کار است. 
آمریکن کانسروتیو در سال 2002 میلادی، توسط 'اسکات مک کانل'، 'پاتریک بیوکنن' و 'تاکی تئودوراکوپولوس' در مخالفت با جنگ عراق تاسیس شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید