نتانیاهو: غزه را به محمود عباس تسلیم نخواهیم کرد

کدخبر: ۲۷۶۲۰۶
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه شکاف میان نوار غزه و کرانه باختری به نفع این رژیم است، گفت: غزه را تسلیم تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌کنیم.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی،  بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در گفتگو با روزنامه الکترونیکی «اسرائیل هیوم» تاکید کرد این رژیم، غزه را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تسلیم نخواهد کرد. 

او با اعلام اینکه «گسست و شکاف میان  نوار غزه  و کرانه باختری رود اردن به نفع اسرائیل است»، تاکید کرد: تنها انتخاب در مورد غزه شهرک‌سازی در آن و اداره این منطقه است. اگر کسی فکر می‌کند که یک کشور فلسطینی وجود خواهد داشت که از دو طرف (غزه و کرانه باختری) ما را محاصره خواهد کرد این مسئله هیچگاه رخ نخواهد داد. 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این سخنان را در حالی مطرح کرد که تنها چهار روز به برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی باقی مانده است. 

نتانیاهو سه شرط برای به کارگیری ابتکار صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» مطرح کرد که شامل حفظ همه شهرک‌ها، کنترل کامل رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و حفظ وحدت شهر قدس است. تشکیلات خودگردان فلسطین به این اظهارات نتانیاهو واکنش نشان داد. نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اظهارات نتانیاهو غیرقابل قبول است و بازتاب راهبرد اسرائیل برای حفظ شکاف و اجرای ایده دولت غزه بدون قدس و مکان‌های مقدس آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید