ادعای گوآیدو در خصوص «هماهنگی با همپیمانان» برای جلوگیری از صادرات نفت ونزوئلا به کوبا

کدخبر: ۲۷۶۲۰۷
اقتصادنیوز: رهبر مخالفان دولت ونزوئلا مدعی شد، مخالفان در حال هماهنگ کردن تدابیری با "همپیمانانشان" به منظور جلوگیری از صادرات نفت ونزوئلا به کوبا هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه دولت آمریکا اعلام کرد، اقدام به تحریم 34 کشتی وابسته به شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) و همچنین دو شرکت فعال در انتقال نفت ونزوئلا به کوبا کرده است. همچنین یک مقام بلندپایه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز ادعا کرد، این تحریم های جدید به درخواست مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل مخالفان دولت این کشور است اعمال شده اند.

خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس جمهور خودخوانده این مخالفان در توئیتر نوشت: ما در هماهنگی با همپیمانانمان مشغول اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تحویل نفت متعلق به ونزوئلا به کوبا هستیم.

او اشاره ای به این که این همپیمانان چه کسانی هستند نکرده است.

وزارت امور خارجه ونزوئلا شدیدا تحریمهای اخیر آمریکا را محکوم و عنوان کرد، کاراکاس به شیوه ای قانونی و مناسب به این تحریمها پاسخ خواهد داد.

ونزوئلا مدتهاست به سبب تحریمهایی که آمریکا علیه این کشور اعمال کرده درگیر بحران اقتصادی شده است.

ماه ژانویه گذشته خوآن گوآیدو که از سوی آمریکا حمایت می شود، به صورت خودخوانده خودش را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام و پیروزی نیکولاس مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مردود دانست.

مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، آمریکا را متهم به تلاش برای سازماندهی یک کودتا علیه خود به منظور منصوب کردن گوآیدو به عنوان عنصر دست نشانده خود در ونزوئلا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید