برخی دستگاه‌های خراسان‌شمالی هنوز خسارت سیل را اعلام نکرده‌اند

کدخبر: ۲۷۶۲۴۹
اقتصادنیوز: استاندار خراسان شمالی گفت: پیمانکاران بومی که می‌توانند در رفع خسارت‌های ناشی از سیل در این استان کمک رسان باشند، اعلام آمادگی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد علی شجاعی در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به اینکه بر اثر جاری شدن سیل منازل مسکونی و راه های روستایی این استان آسیب دیدند، افزود: برای انجام عملیات عمرانی در مناطق سیل زده این استان، نگاه اول، توجه به پیمانکاران و سرمایه گذاران داخلی است و در صورت عدم اعلام آمادگی به سراغ سرمایه گذاران و پیمانکاران غیر بومی خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله امری طبیعی است، ادامه داد: با برخورد صحیح می‌توان آن را مدیریت کرد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

شجاعی اظهار کرد: حیف است که مدیران از سیل به وقوع پیوسته سال جاری درس عبرت نگیرند و به گونه ای عمل نکنند که در حوادث بعدی، باز هم مردم دچار مشکل شوند.

وی با ابراز گلایه از اینکه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اعلام شد که مدیران به وزیر مربوطه دستگاه خود مکاتبه و خسارت وارد شده در این استان را اعلام کند، اظهار کرد: فقط سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایری، کمیته امداد و بنیاد مسکن مکاتبات لازم را انجام داده و از سایر ادارات هیچ نامه ای ارسال نشده است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بیان کرد: محور اصلی کار بعد از سیل راه، ابنیه و مقاوم سازی مسکن است که باید ستادی تشکیل شود و اعتبارات جذب شده در حوزه رفع خسارت های سیل، در این حوزه ها هزینه شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولان، قوی و توانمند کردن بخش خصوصی است و در این استان برای انجام این کار تلاش هایی را انجام داده ام، گفت:  حضور این افراد به هنگام وقوع سیل پررنگ نبود و بخش خصوصی یک وظیفه اجتماعی در مقابل مردم دارد و باید آن را انجام دهد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: سازمان صمت و اتاق بازرگانی حضور و فعالیت بخش خصوصی را در استان پررنگ کند چراکه این بخش در استان فعال نیست. هنوز قدم های اساسی ها برای ورود بخش خصوصی در این استان برداشته نشده است.

وی از رتبه سی ام جایگاه مطبوعات و رسانه های استان در سطح کشور و وضعیت ضعیف مالی آنها در استان ابراز تاسف کرد و گفت: وضعیت کنونی مطبوعات استان به علت بی توجهی مدیران ذی ربط استانی بوده است. معاون سیاسی امنیتی استانداری مکلف است تا نامه ای به تمامی ادارات استان ارسال و آنها را به خرید نشریات استانی ملزم کند و ادارات استانی نیز ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

وجود راه دسترسی برخی از روستاها در بستر رودخانه ها

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز از احداث راه های روستایی در این استان طی سال جاری و آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، رجب زاده در جلسه شورای اداری استان با اشاره به جاری شدن سیلاب طی سال جاری در خراسان شمالی گفت: با جاری شدن سیل در این استان راه های ارتباطی برخی از روستاها با یکدیگر قطع شدند که متاسفانه یکی از علل اصلی بروز این مشکل وجود راه دسترسی برخی از روستاها در بستر رودخانه ها بوده است.

وی افزود: با مشاروان حوزه راه مذاکراتی خواهیم داشت تا طرح های اصلی در این حوزه را ارائه دهند و ساخت راه های روستای طی سال جاری و آینده انجام خواهد شد.

رجب زاده ادامه داد: این استان در حوزه مسکن روستایی نیز دچار خسارت شد که ورود خسارت به این منازل به علت بارش باران شدید و کج بارش بوده است.

وی در ادامه از جان گرفتن دو سد بارزو و بیدواز در این استان خبر داد و گفت: این دو سد طی سال گذشته خشک بودند اما با بارش های انجام شده در سال جاری 44 میلیون متر مکعب آب در آن ها ذخیره شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: خراسان شمالی از دو مقوله مهم راه روستایی و ابنیه بکار نرفته در راه های روستایی دچار مشکل است.

حیاتی افزود: سیل 58 میلیارد تومان به شهرستان شیروان و حدود 200 میلیارد تومان به شهرستان راز و جرگلان خسارت وارد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید