ممکن است گوشی هوشمند منجر به نابینایی شود !

کدخبر: ۲۷۶۲۷۰
اقتصاد نیوز:اگر از علاقه مندان سرسخت گوشی های هوشمند هستید، بهتر است بدانید که وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند می تواند منجر به روند کوری شما شود.
 ممکن است گوشی هوشمند منجر به نابینایی شود !

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،اگر از علاقه مندان سرسخت گوشی های هوشمند هستید، بهتر است بدانید که وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند می تواند منجر به روند کوری شما شود. 

محققان دانشگاه تولدو می‌گویند نگاه کردن به نور آبی گوشی‌، تبلت و تلویزیون به چشم آسیب زده و باعث تولید ملکول‌های سمی در سلول‌های حساس به نور چشم می‌شود که نتیجه آن‌ دژنراسیون وابسته به سن ماکولا و دیگر بیماری‌های مرتبط با چشم است.

در این تحقیق تازه، محققان واکنش سلول‌های چشم انسان نسبت به نورهای مختلف را بررسی کرده‌اند. در نتیجه، آن‌ها دریافتند که قرار گرفتن در معرض نورهای آبی موجب واکنش‌هایی سمی در سلول‌ها می‌شود. به طور خلاصه این گروه از محققان قصد داشتند تاثیر میزان تابش نور آبی به چشم انسان طی استفاده روزانه افراد از تلویزیون و دیگر دستگاه‌ها را بررسی کنند.

دکتر پایتون در رابطه با این استفاده روزانه می‌گوید: «اگر شما به میزان نوری که از سمت گوشی تابیده می‌شود نگاه کنید، چندان اتفاق خوبی نیست اما همچنان برای چشم انسان قابل تحمل است. برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند فیلترهای نور آبی را به صفحه نمایش اضافه می‌کنند که یک ایده خوب برای کاهش آسیب‌ها محسوب می‌شود.»

بیماری‌های چشم مانند دژنراسیون ماکولا ناشی از صدمه دیدن سلول‌های شبیکه حساس به نور است. این بیماری بیشتر از همه به سن انسان بستگی دارد و در حالت وخیم خود منجر به نابینایی خواهد شد. طبق گزارشی که از سمت سازمان غیر انتفاعی برایت فوکوس منتشر شده، در حال حاضر ۱۱ میلیون نفر در ایالات متحده به نوعی از اختلال ماکولا مبتلا هستند. پیش بینی می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۵۰ به ۲ برابر میزان فعلی برسد.

دکتر آجیث کاروناتن به عنوان یکی از محققان دانشگاه تولدو می‌گوید که مردم باید از یک عینک آفتابی که همزمان نور UV و آبی را فیلتر می‌کند استفاده کرده و از کار کردن با گوشی و لپ‌تاپ خود در تاریکی خودداری کنند. در ضمن می‌توان از عینک‌هایی با لنزهای روشن یا نارنجی هم برای فیلتر کردن مضرات نور آبی استفاده کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید