آخرین میراث نجفی در شهرداری هم از دست رفت

کدخبر: ۲۷۶۲۹۲
اقتصادنیوز : پس از لغو دو بخشنامه ضد فساد در شهرداری که در زمان محمد علی نجفی صادرشد، تفاهنامه بهسازی و احیای پارک پردیسان که در مهر 96 میان شهردار وقت و رییس سازمان محیط زیست بسته شد نیز اجرایی نمی‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکان نیوز ، نیمه مهر ماه سال 96 بود که تفاهمنامه ای جنجالی میان سازمان محیط زیست و شهرداری تهران برای احیا و بهسازی پارک پردیسان در هفت ماده به مدت 15 سال بسته شد.

فعالان محیط زیست که خاطره خوشی از عملکرد شهرداری در حوزه محیط زیست نداشتند ،چندان با این تفاهنامه موافق نبودند و نگران ساخت و سازهای احتمالی در این تنفسگاه و دخیرگاه تنوع زیستی در دل پایتخت بودند.

بهانه سازمان محیط زیست برای امضای این تفاهنامه نبود اعتبار برای بهسازی این پارک بود . به گفته معاون محیط زیست رییس جمهور پارک پردیسان وضعیت خوبی ندارد و این سازمان هم اعتبار لازم برای بهسازی آن ندارد.

عیسی کلانتری پس از امضای تفاهنامه در برابر پرسش خبرنگاران نگران گفته بود حدود ده دوازده هکتار از این پارک در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته بود تا موزه آب احداث کند که چون اجرا نکردند قرار شده آن را پس بگیریم و در اختیار شهرداری تهران و آقای مختاری بگذاریم تا ظرف کمتر از یک سال به پارک بی‌بدیلی در سطح شهر تهران بدل شود.

پارک پردیسان پارک بزرگی هم هست. مثلاً پارک ملت ۳۲ هکتار و پارک ولایت ۱۰۰ هکتار است اما این پارک حدود ۱۸۰ هکتار مساحت دارد.

اما پس از گذشت یک سال و نیم از این تفاهنامه و پس از رفتن محمد علی نجفی از شهرداری هیچ کدام از بندهای این تفاهنامه اجرایی نشده است و بر اساس گفته مسئولان شهری شکل تفاهنامه و ظایف شهرداری نیز تغییر کرده است .

پیروز حناچی شهردار تهران در این رابطه به اسکان نیوز می گوید: دخالت های گسترده ای که در ابتدا قرار بود توسط شهرداری انجام پذیرد در دستور کار نیست.

وی ادامه می دهد : ما سعی کرده‌ایم در حد نیازهای  مردم در این پارک مداخله کنیم مانند این که  آسفالت پارک پردیسان مدت‌ها است که درست نشده ویا  مسیری در  آن برای دوچرخه فراهم نشده و یا روشنایی به اندازه کافی وجود ندارد.

شهردار تهران با بیان این که سرویس‌ها، دسترسی‌ها و امکانات عمومی پارک پردیسان مناسب نیست می گوید : مدیریت شهری در حال حاضر در این حوزه ها تمرکز کرده است  و همکاران ما در حال کار بر روی آن هستند   ،بنابراین قدم اول، به‌روز نگه داشتن پارک پردیسان و اینکه در این راستا چه اقدامی می‌خواهیم انجام دهیم، قدم دوم است. ما طبق تفاهمنامه عمل می‌کنیم.

 درحالی که معاون محیط زیست رییس جمهور بارها اعلام کرده بود شهردار قرار است برای بهسازی پارک پردیسان هزینه کند ،اما به گفته معاون خدمات شهری شهرداری در این مدت تنها چند سرویس بهداشتی ساخته شده است .

مجتبی یزدانی در این رابطه  می گوید : ما در حوزه خدمات شهری شهرداری تهران وظیفه نگهداری این پارک را بر عهده داریم و همچنین  چند سرویس بهداشتی نیز به این پارک اضافه کردیم. همچنین بخش هایی از این پارک  را نیز تعمیر و مرمت و مقداری نورپردازی انجام دادیم.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید