رهبر حماس: آماده دفاع از مردم غزه هستیم

کدخبر: ۲۷۶۳۱۲
اقتصادنیوز : «یحیی سنوار» رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه گفت که اگر علیه ما جنگی تحمیل شود، اشغالگران تل آویو را تخلیه خواهند کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سنوار افزود: تفاهمات با رژیم اشغالگر دارای ابعاد سیاسی نیست و همچنین ارتباطی میان این تفاهمات و مساله تبادل اسرا و سلاح مقاومت وجود ندارد.

وی درخصوص تفاهم های صورت گرفته با رژیم صهیونیستی گفت: در این تفاهمات صحبتی درخصوص حق فلسطینی ها برای مقاومت در همه انواع آن و موضوع کرانه باختری و توقف تظاهرات بازگشت نشده است.

رئیس حماس اضافه کرد: مقاومت امروز ده ها برابر از سال 2014 قوی تر است و اگر جنگ علیه ما تحمیل شود، تعهد می دهم که اشغالگران شهرک هایشان را نه تنها در مرز با غزه و در اسدود، نقب و عسقلان بلکه در تل آویو تخلیه خواهند کرد.

سنوار همچنین گفت: در تفاهم های انجام شده از طریق میانجیگری با رژیم صهیونیستی حل مشکل برق و احداث مخازن نگهداری سوخت و گاز رسانی به نیروگاه ها از مواردی است که توافق صورت گرفته است.

پیش تر حماس با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که نوار غزه در هفته جاری شاهد فعالیت های دیپلماتیک به منظور درهم شکستن حلقه محاصره اعمال شده علیه آن از سوی رژیم صهیونیستی است. 

در همین راستا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی و هیات عالی راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره دیروز جمعه میزبان هیاتی از سوی سازمان اطلاعات مصر به ریاست 'ایمن بدیع' بود و در جریان اقدامات اخیر مصر به منظور درهم شکستن حلقه محاصره اعمال شده علیه غزه قرار گرفت.

هیات امنیتی مصر عصر دیروز جمعه پس از بازدید از گذرگاه بیت حانون و انجام دیدارهایی با رهبران حماس و گروه های فلسطینی غزه را به مقصد قاهره ترک کرد.

مرزهای نوار غزه از ژوئن 2007 ( خرداد 96 ) در پی پیروزی حماس در انتخابات توسط رژیم صهیونیستی و مصر به منظور تحت فشار قراردادن دولت حماس مسدود شد. مرزهای نوار غزه از آن زمان به این سو به روی سازمان‌های بین‌الملی امداد و خبرنگاران خارجی نیز بسته ‌شد. 

جلوگیری از ورود خبرنگاران به باریکه غزه اعتراض شدید سردبیران و رؤسای رسانه‌های بین‌المللی را علیه رژیم صهیونیستی برانگیخت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید