برگزاری رفراندوم برای اف‌ای‌تی‌اف جدی شده است؟

کدخبر: ۲۷۶۳۵۴
اقتصادنیوز: سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: موضوع رفراندوم درباره اف ای تی اف جای طرح در مجلس ندارد چون ضرورتی هم به این کار نمی بینیم.مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تصمیم بگیرد. معتقدیم تصویب و تأیید لوایح اف ای تی اف به مصلحت کشور و نظام است اما اگر مجمع تشخیص نظر دیگری داشت، این نظر را فصل الخطاب می دانیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی درباره تلاش برخی نمایندگان برای کلیدزدن طرح رفراندوم الحاق به اف ای تی اف در مجلس به نامه نیوز گفت: چنین خبری را تأیید نمی کنم؛ موضوعی که می تواند در پروسه عادی قانونگذاری به نتیجه برسد نیازی نیست که آن را به رفراندوم بگذاریم.

وی افزود: کار بررسی لوایح مربوط به اف ای تی اف در مجلس به پایان رسید و شورای نگهبان نیز بینی و بین الله تمام بررسی های خود را انجام داد تا این لوایح تأیید شوند اما با این وجود مواردی از لوایح مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده شدند و از آنجا که مجلس بر مصوبات خود اصرار کرد، تعیین تکلیف آن موارد طبق قانون اساسی قرار است در مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شود.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام عصاره ملت و منتخب رهبر معظم انقلاب هستند. دو لایحه پالرمو و سی اف تی در آستانه تعیین تکلیف قرار دارند، چه موافقان و چه مخالفان اف ای تی اف باید نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را فصل الخطاب بدانند و به آن تمکین کنند.

وی ادامه داد: موضوع رفراندوم درباره اف ای تی اف جای طرح در مجلس ندارد چون ضرورتی هم به این کار نمی بینیم. معنای رفراندوم یعنی نظرخواهی از مردم. در موضوع اف ای تی اف، مجلس به نمایندگی از ملت لوایح مربوطه را تصویب کرد، حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام باید تصمیم بگیرد. معتقدیم تصویب و تأیید لوایح اف ای تی اف به مصلحت کشور و نظام است اما اگر مجمع تشخیص نظر دیگری داشت، این نظر را فصل الخطاب می دانیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در واکنش به تلاش آمریکا برای قراردادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی گفت: ما مقاطع حساس تاریخی را پشت سر گذاشتیم. زمانی بود که پشت سر هم علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه صادر می شد اما امروز فقط آمریکا به طور قلدرمعابانه ای دست به تحریم می زند.

وی افزود: تحریم های آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد و ترامپ فقط از روی قلدری می خواهد حرف خود را در جهان پیش ببرد. امروز 5 درصد مردم دنیا نیز نظرات ترامپ را قبول ندارند بنابراین قطعا پیروز میدان جمهوری اسلامی خواهد بود و دوران قلدری آمریکایی ها طولانی نخواهد بود.

لاهوتی تأکید کرد: سپاه از ستون های مستحکم نظام و حافظ انقلاب است، اگر ترامپ در به چنین ماجراجویی بزند، مطمئنا این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند و مجلس شورای اسلامی نسبت به نظامی های آمریکا واکنش مناسب را نشان خواهد داد.   

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید