دلایـل بوی بد پـا در آقـایـان

کدخبر: ۲۷۶۴۱۱
اقتصادنیوز: برای اینکه پاها بیشتر در جای کم اکسیژن و درون کفش ها ساعات طولانی بدون نور هستند باعث می شود باکتری ها در آن رشد کنند و پا بو بگیرد در این مطلب از مواردی که باعث کم شدن بوی بد پا خواهد شد را به شما خواهیم گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پرشین وی؛ باکتری ها دلایل اصلی بوی بد پاها هستند باکتری ها در محیط های گرم و مطوب رشد می کنند که پا  تعریق  می کند و باعث می شوند که پا بوی بد بگیرد برای جلوگیری و از بین بردن بوی بد پاها و کفش ها، باید جلوی رشد و تکثیر این باکتری ها را بگیرید.بایستی کفش ها و پاهای تان را تمیز نگه دارید و کفش ها را در هوای آزاد قرار دهید تا بوی بد نگیرند. در این مطلب از پرشین وی  علت بوی پای مردان  مورد بررسی قرار خواهیم داد

علت بوی پای مردان

یکی از سوال هایی که همواره مطرح می شود، این است که چرا پای آقایان بیشتر از پای خانم ها بو می گیرد و این بو در فصل تابستان شدیدتر و غیرقابل تحمل تر می شود… خواندن این مطلب می تواند دلایل این موضوع را برایتان روشن کند و راه های کنار آمدن یا برطرف کردن بوی ناخوشایند پا را هم به شما نشان دهد.

● دلیل اول ماندن طولانی مدت پا در کفش اولین و مهم ترین دلیل بوگرفتن پای آقایان این است که پای آنها مدت زمان بیشتری در طول شبانه روز داخل کفش می ماند. وقتی پا برای مدت طولانی داخل کفش ها محبوس شود، فضای مناسب برای تعریق و رشد باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد پا می شوند، در محیط مرطوب کفش به وجود می آید. معمولا کفش آقایان از کفش خانم ها پوشیده تر است و پای آنها بیشتر در معرض تعریق و بوگرفتن قرار می گیرد.

دلایل بو دادن پای مردان

معمولا کفش خانم ها فضای بیشتری برای تبادل هوا دارد و همین امر باعث می شود که پایشان کمتر بود بگیرد.ضمن اینکه خانم ها مدت کوتاه تری در طول روز خارج از منزل هستند. چاره چیست؟ اگر می توانید، به محض رسیدن به محل کار کفش خود را دربیاورید و به جای آن یک صندل طبی راحت بپوشید.

اگر هم امکان این کار برایتان وجود ندارد، حداقل ۳ تا ۴ مرتبه در طول روز پای خود را چند دقیقه از کفش ها خارج کنید و اجازه دهید تا پا و داخل کفش هایتان کمی هوا بخورند. با این کار زمینه تعریق زیاد، ایجاد رطوبت و باکتری در کفش هایتان فراهم نمی شود.

چاره دیگر این است که در فصل تابستان کفش هایی که روزنه های ریز و درشتی برای تبادل هوا روی آنها تعبیه شده است، بپوشید تا با مشکل بو گرفتن پاهایتان مواجه نشوید. ضمن اینکه شستن پاها بلافاصله پس از رسیدن به منزل می تواند از ماندگاری بوی بد در پاها پیشگیری کند.

یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای مردها، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا و کفش هایشان است

● دلیل دوم بو گرفتن ژنتیکی پا برخی از افراد به طور ژنتیکی با مشکل تعریق بیش از اندازه کف دست و پا مواجه هستند. اگر این افراد در شرایط استرس زا قرار بگیرند یا به بیماری های تیرویید مبتلا باشند، تعریق کف دست و پایشان آنقدر زیاد می شود که باید مسایل مطرح شده را بیشتر از سایر افراد رعایت کنند تا پاهایشان بو نگیرد.

چاره چیست؟ از آنجا که ممکن است پای این افراد در طول روز به شدت عرق کند و کفش آنها کاملا خیس شود، به آنها توصیه می کنیم یا چند بار در طول روز پاهای خود را از کفش خارج کنند یا اگر می توانند در محل کار صندل های مناسب و روباز به جای کفش بپوشند.

● دلیل سوم توجه نداشتن به بهداشت کفش ها متاسفانه یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای مردها، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا و کفش هایشان است. معمولا کمتر مردی پیدا می شود که مانند خانم ها حداقل ماهی یا دوماهی یک مرتبه داخل و خارج کفش خود را کاملا بشوید.

باید این را هم بدانید که رعایت نکردن بهداشت در ناحیه زیر بغل و کشاله ران آقایان هم می تواند آلودگی های باکتریایی و ابتلا به بوی ناخوشایند را در این نواحی به همراه داشته باشد. به طور کلی، تعریق از موثرترین عوامل ایجاد آلودگی های باکتریایی و بوی بد پاست. چاره چیست؟ حداقل هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک مرتبه کفش خود را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید. حتما اگر قرار است تمام روز پاهایتان داخل کفش بماند، یک جوراب اضافه داخل کیفتان بگذارید و در میانه روز جوراب های مرطوب و آلوده خود را با جوراب های خشک و تمیزتان عوض کنید.

بیشتر بدانید برای از بین بردن بوی پاها و کفش هایتان به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- بیرون و داخل کفش تان را با مواد شوینده، بشویید.

۲- شب قبل، علت بوی پای مردان داخل کفش تان کمی جوش شیرین بریزید. فردا قبل از پوشیدن کفش، آن را بتکانید تا پودرها بریزند. سپس کفش تان را بپوشید.

۳- داخل کفش، کمی جوش شیرین بریزید. سپس کفش را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید و داخل فریزر قرار دهید. علت بوی پای مردان جوش شیرین، بوی بد کفش را از بین می برد و سرما باکتری های مولد بو را می کشد.

هر روز داخل کفش تان مواد علت بوی پای مردان ضدعفونی کننده یا بو زدا بپاشید

۴- داخل دو جوراب کهنه، جوش شیرین پُر کنید و سر آنها را گره بزنید. داخل هر کفش یکی از این جوراب ها را قرار دهید علت بوی پای مردان تا بو را از بین ببرد. این کار نسبت به پاشیدن جوش شیرین در داخل کف، کثیف کاری کمتری دارد و برای مدت طولانی تری بوی کفش را از بین می برد.

۵- هر روز داخل کفش تان مواد علت بوی پای مردان ضدعفونی کننده یا بو زدا بپاشید، مخصوصا از آنهایی که مخصوص بوی بد پا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید