کبوترهای اینترنتی به کمک فیسبوک می‌آیند

کدخبر: ۲۷۶۴۷۲
اقتصاد نیوز:فیسبوک که قصد داشت از طریق پهپاد ها و کوآد کوپترهای بسیار بزرگ فناوری‌ای برای انتقال اینترنت به نقاط کور ایجاد کند، با یک تغییر کوچک در این پروژه پهپادهای غول پیکر را به کوآد کوپترهای کوچک در اندازه یک کبوتر تبدیل خواهد کرد.
کبوترهای اینترنتی به کمک فیسبوک می‌آیند

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازایمنا، فیسبوک شرکت عظیم ارائه نرم افزارها و سخت افزارهای دنیای فناوری است که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان های جهان همچون واتس اَپ و اینستاگرام را خریداری کرده است، اغلب رسانه‌های جهان این شرکت عظیم را غول دنیای تکنولوژی می‌دانند.

چندی پیش تیم مدیریت این شرکت با اعتراض برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خود نسبت به سرعت بسیار ضعیف اینترنت و به روز نشدن برنامه‌های مربوط به این شرکت مواجه شد و به کاربران خود قول داد تا با راه اندازی یک پروژه داده پردازی، اینترنت را با سرعتی بالا در اختیار کاربران خود قرار دهد.

پس از چندماه این شرکت در حساب کاربری تأیید شده خود در فیسبوک نوشت که قرار است پهپادهای غول پیکری تولید کند که به وسیله آنها سرعت اینترنت در مناطق دور دست را بهبود بخشد و از این طریق رضایت کاربران را بدست آورد.

هنوز یک هفته از اعلام این تصمیم از سوی تیم مدیریت این شرکت نمی‌گذشت که حساب رسمی فیسبوک روز پیش اعلام کرد روند اجرای این پروژه با اندکی تغییر ادامه خواهد یافت. فیسبوک اعلام کرد که تغییرات در روند اجرایی این پروژه باعث شده است این شرکت تصمیم بگیرد اندازه پهپادهای اینترنت رسان خود را کاهش دهد.

مینی پهپادهای جدید در اندازه یک کبوتر خواهد بود. نام این پروژه نیز با الهام از اولین جزیره‌ای که ساکنان از کبوترهای نامه رسان استفاده می‌کرده‌اند به "santa catalina" تغییر داده شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید