آخرین اخبار از نتایج بازشماری آرای انتخابات شهرداری‌ استانبول

کدخبر: ۲۷۶۴۷۸
اقتصادنیوز: حزب اصلی اپوزیسیون در ترکیه اعلام کرد که پس از بازشماری نیمی از صندوق‌های رأی، نامزد این حزب برای تصدی پست شهردار استانبول با اختلاف اندکی از نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه پیش است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا حزب مخالف جمهوری‌خواه خلق اعلام کرد که «اکرم امام اوغلو» نامزد این حزب پس از بازشماری حدود ۴۹ درصد صندوق‌های رأی ۱۷ هزار و ۹۱۹ رأی اضافی کسب کرده و اختلاف دو رقیب همچنان بسیار اندک بوده و هر یک تقریبا چهار میلیون رأی را از آن خود کرده‌اند.

«بینالی ییلدیریم» نخست‌وزیر سابق ترکیه و نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که اختلاف رای بین او و امام اوغلو کاهش می‌یابد و نتیجه‌ای که هیأت عالی انتخابات اعلام خواهد کرد، به محض تکمیل روند بازشماری کاملا متفاوت خواهد بود.

«فایق اوزتراک» سخنگوی حزب خلق جمهوری‌خواه نیز به نوبه خود گفت که این حزب مطمئن است نتایج اولیه انتخابات که امام اوغلو در آن پیروز شده تغییر نخواهد کرد. 

حزب حاکم عدالت و توسعه که به دلیل کاهش رشد اقتصادی در ترکیه ضرر کرد، پایگاه خود را در انتخابات شهرداری‌ها که یکشنبه گذشته برگزار شد، در دو شهر استانبول به عنوان مرکز تجاری ترکیه و نیز آنکارا از دست داده است. 

حزب عدالت و توسعه و احزاب اسلامی پیش از آن  به مدت ۲۵ سال بر دو شهر بزرگ ترکیه تسلط داشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید