جمهوری اسلامی:

اگر مرحوم هاشمی زنده بود مانع از بحران اقتصادی تابستان 97 می‌شد!

کدخبر: ۲۷۶۵۲۶
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی درسرمقاله خودبه بحران اخیر کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این نوشته آمده است:سیل را اگرنه صد درصد، لااقل بالای 50 درصد می‌توان با تدابیر صحیح از تبدیل شدن به بلای طبیعی بازداشت و جایگاه آن را در بخش رحمت الهی بودن حفظ و حتی تقویت کرد. کاری که بشر امروز با مقاوم سازی بناها برای پائین آوردن میزان خسارات طوفان و زلزله انجام می‌دهد، برای کاهش خسارات سیل هم می‌تواند انجام دهد.

خدا رحمت کند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را که در دوران بازسازی کشور بعد از جنگ تحمیلی، تلاش زیادی برای سدسازی انجام داد و امروز نه فقط در خوزستان بلکه در بسیاری از نقاط کشور نتیجه آن تلاش‌ها را احساس می‌کنیم. اگر همان نگاه عمیق و دوراندیشانه بعد از دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه می‌یافت، امروز شاهد اینهمه عوارض سیل نبودیم. مسئولان امروز کشور با تمام وجود ارزش این اقدام دوران سازندگی را درک کرده و از آن سخن می‌گویند ولی دولت‌های بعد از دولت سازندگی کار قابل توجهی در این زمینه نکرده‌اند و هنوز هم نمی‌کنند.

نکته مهم‌تر این است که در سال‌های بعد از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، هر بحرانی که پیش می‌آید ذهن‌های واقع بین متوجه ارزش وجودی این مرد بزرگ و مدبر و ژراف اندیش می‌شوند. در بحران اقتصادی اخیر که از تابستان سال گذشته شروع شد، همواره این واقعیت بر زبان‌ها جاری است که اگر آقای هاشمی رفسنجانی بود مانع بروز چنین وضعیتی می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید