نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا: اقدام ترامپ علیه سپاه نیروهای آمریکایی را به خطر می‌اندازد

کدخبر: ۲۷۶۷۷۸
اقتصادنیوز: نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از اقدام دولت این کشور مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی خارجی ، این اقدام را موجب افزایش تنش ها و به خطر افتادن نیروهای آمریکایی دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'ایلهان عمر' نماینده مجلس آمریکا از ایالت مینسوتا باانتشار پیامی در توییتر نوشت: این اقدام تنها موجب افزایش تنش خواهد شد، نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد و خطر جنگ را افزایش می دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد.

در پی این تصمیم آمریکا، جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد. شورای عالی امنیت ملی ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در اقدام متقابل در برابر اقدام غیرقانونی و نابخردانه امروز امریکا اعلام می‌نماید ،رژیم ایالات متحده آمریکا را«دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام»وتمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند. 

این اقدام نابخردانه دولت آمریکا با واکنش ها و انتقادهای زیادی درمیان چهره های سیاسی آمریکا رو به رو شده است. بن رودز عضو شورای امنیت ملی آمریکا دردولت باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در یادداشتی توئیتری نوشت: شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تنها احساسات را برای حرکت به سوی درگیری بیشتر برمی انگیزد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید