واکنش وندی شرمن به اقدام ترامپ علیه سپاه: ارتش ما در منطقه به خطر می‌افتد

کدخبر: ۲۷۶۸۱۰
اقتصادنیوز: رئیس هیأت آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا در خصوص پیامدهای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی خارجی برای نیروهای آمریکایی هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «وندی شرمن» رئیس هیأت آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌ آلمان) و معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از اقدام واشنگتن در قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروههای تروریستی خارجی تأکید کرد که این اقدام پیامدهایی را برای نیروهای آمریکایی به همراه خواهد داشت.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه رسما نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می‌دهد. مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند این کار را با هدف افزایش هراس شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران انجام داده‌اند.

شرمن ضمن انتقاد از این اقدام آمریکا گفت: «شاید بتوان گفت که اگر رئیس‌جمهور به دنبال دلیل برای درگیری نیست، چطور می‌توان گفت که این (تروریست خواندن سپاه) به نفع ما است».

وی ادامه داد: «سپاه (IRGC) از قبل کاملاً تحریم شده بود و این تنش (قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی خارجی) قطعاً ارتش ما در منطقه را به خطر می‌اندازد».

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

پیش از شرمن نیز، «ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به عنوان یکی از معماران تحریم‌های ضدایرانی یاد می‌شود در چند توئیت روز دوشنبه اقدام واشنگتن برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را کم‌اهمیت جلوه داده و آن را از سر ناتوانی واشنگتن توصیف کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید