در عید فرودگاه مهرآباد میزبان 900 هزار مسافر بود

کدخبر: ۲۷۶۸۴۵
اقتصادنیوز: مدیرکل فرودگاه مهرآباد از اعزام و پذیرش نزدیک به 900 هزار مسافر نوروزی در روزهای 25 اسفند 97 تا 16 فروردین 98 خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط ‎عمومی فرودگاه مهرآباد، «میرسعید صفی‎نیا» گفت: در این مدت، هفت هزار و 147 سورتی پرواز در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست کرد که از این میان، پروازهای ورودی سه هزار و 576 و پروازهای خروجی سه هزارو 571 پرواز بود.

وی افزود: با انجام این تعداد پرواز در نوروز امسال، نزدیک به 900 هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند که شامل 432 هزار و 696 مسافر ورودی و 432 هزارو 91 مسافر خروجی بود که با احتساب پروازهای غیر برنامه‎ای و ویژه (VIP) شرایط خاص نوروز امسال، شمار مسافران به یک میلیون مسافر نزدیک شد.
صفی‎نیا با بیان اینکه شرایط جوی حاکم بر ایران و نیاز ضروری به امدادرسانی به مناطق سیل‎زده، تلاش کارکنان فرودگاه مهرآباد را به عنوان فرودگاه پایتخت در روزهای نوروز چند برابر کرد، گفت: در فرودگاه مهرآباد علاوه بر هدایت و خدمت‎رسانی پروازهای نوروزی، بیش از 30 پرواز غیربرنامه‎ای و VIP برای کمک به مناطق سیل‎زده و به شهرهای خرم‎آباد، ایلام، اهواز، گرگان، دزفول و رشت انجام شد ضمن اینکه پروازهایی که از طریق پاویون «دولت» و «جمهوری» انجام شد و آمار بالگردهای امدادی نیز در این آمار ذکر نشده است.
وی گفت: فرودگاه مهرآباد در شرایط نامساعد جوی به هواپیماهایی که امکان نشستن در فرودگاه‎های سیل‎زده را نداشتند، نیز خدمت‎رسانی کرد. 
مدیرکل فرودگاه مهرآباد 26 اسفند سال 97، از سرویس دهی بیش از 40 درصد پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: در شرایط عادی، به طور میانگین بیش از 380 پرواز در روز از مهرآباد انجام می‎شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید