هند در انتظار معافیت‌های تحریمی آمریکا است

تعلیق صادرات نفت ایران به هند

کدخبر: ۲۷۶۸۵۸
اقتصادنیوز؛ پالایشگاه‌های هندی در انتظار برای روشن شدن تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه تهران، برای سفارش خرید نفت از ایران دست نگه داشتند.
تعلیق صادرات نفت ایران به هند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ واشنگتن همزمان با اجرای تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران در نوامبر، به هشت کشور شامل هند معافیت شش ماهه داد که به این کشورها امکان داد نفت ایران را تا اوایل ماه مه وارد کنند. هند که بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است، تحت این معافیت می‌تواند ماهانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت ایران را خریداری کند.

منابع آگاه به رویترز اظهار کردند: هند امیدوار است ظرف مدت ۷ تا ۱۰ روز، درباره تمدید معافیت از تحریم‌ها و میزان نفتی که تحت معافیت جدید می‌تواند خریداری کند، شفافیت کسب کند.

یکی از این منابع که به دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبود نامش فاش شود اظهار کرد: ما هیچ اطلاعی درباره تفکر آمریکایی‌ها نداریم و نمی‌دانیم می‌گذارند هند نفت ایران را خریداری کند یا نه.

منابع هندی اظهار کردند که تحت معافیت فعلی، هند می‌تواند حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران را خریداری کند که نصف میزان واردات دهلی نو پیش از بازگشت تحریم‌ها است.

از نوامبر، تنها شرکت‌های دولتی ایندین کورپ، بهارات پترولیوم، هندوستان پترولیوم و پالایشگاه و پتروشیمی مانگالور نفت ایران را خریداری کرده‌اند.

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در مارس اظهار کرد که واشنگتن برنامه خود برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را پیگیری می‌کند. وی هفته گذشته گفت: سه کشور از هشت کشوری که برای خرید نفت ایران معافیت گرفته بودند، وارداتشان را به صفر رسانده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید