جراحی نوزادی با زبان بزرگ + عکس

کدخبر: ۲۷۷۰۶۱
اقتصادنیوز : نوزادی که با زبان بزرگ متولد شده بود با کمک دستگاه ها توانست 4 روز زنده بماند تا بالاخره پزشکان برای جراحی او تصمیم نهایی را بگیرند.

به گزاشر اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ نوزاد دختری که با زبان بسیار بزرگتر از حد طبیعی به دنیا آمده بود و به واسطه این مشکل گاهی در حد خفگی پیش می رفت در یک جراحی نجات یافت.زبان بزرگ

 

 زبان بزرگ

عکس نوزاد با زبان بزرگ قبل از جراحی

"آپاراجیت لودهی" نوزادی که با یک اختلال عجیب و دردناک متولد شده بود بعد از یک جراحی حساس توانست لبخند بزنند و با لبخند او نگرانی های مادرش به پایان رسید.

پزشکان بعد از برگزاری کمیسیون پزشکی و بررسی های دقیق تصمیم به جراحی نوزادگرفتند. اختلال رشد زبان نوزاد که پزشکان آن را ناهنجاری و یا سندروم مکروگلوسیا می نامند یکی از مشکلات دردناکی است که اغلب منجربه خفگی بیمار می شود. این اختلال و ناهنجاری موجب رشد غیرطبیعی زبان شده و نوزاد توانایی قورت دادن نخواهد داشت.

 شرایط نادر و دردناک نوزاد گاهی باعث تورم بیش از اندازه زبان و خفگی می شد .

مادر این نوزاد می گوید بعد از تولد دخترم پزشکان گفته بودند که او مدت زیادی زنده نخواهد ماند . با دیدن دخترم وحشت زده شدم ، نوزادی که زبان بزرگ داشت و مدام گریه می کرد. می دانستم که او درد می کشد و از طرفی گرسنه است اما توانایی آرام کردن او را نداشتم چرا که او هنگام  گرسنگی  نمی توانست مثل نوزادان دیگر شیر بخورد.

با تشدید فشار و گریه ها زبان نوزادان متورم تر می شد و ما باید راهی برای نجات عمو پیدا می کردیم پزشکان ما را از خطر جراحی عمومی مطرح کردند اما ما مسلمان بودیم چاقو با جراحی نجات پیدا کنند. 

نوزاد من 4 روز به وسیله دستگاه های تنفسی و سرم زنده ماند تا بالاخره در روز پنجم جراحی شد.

 زبان بزرگ

نوزاد هندی بعد از جراحی سندرم زبان بزرگ

دکتر "آگراوال " سرپرست تیم جراحی بعد از پایان جراحی گفت :نوزاد به دلیل تورم شدید زبان توانایی قورت دادن هیچ چیز را نداشت.  بعد از بررسی ها تصمیم به جراحی گرفته شد در اتاق عمل متوجه شدیم که یک تومور بزرگ در زبان نوزاد رشد کرده است که بایستی با دقت بالا خارج شود.

بعد از دو ساعت تلاش درنهایت توانستیم جان نوزاد را نجات دهیم و او توانست برای اولین بار عمل قورت دادن را انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید