رئیس جمهوری بولیوی مطرح کرد؛

ممانعت ترامپ از مذاکره دولت مادورو و مخالفان ونزوئلایی

کدخبر: ۲۷۷۰۷۰
اقتصادنیوز؛ ایوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی در سخنانی اعلام کرد: ترامپ مانع مذاکره میان دولت و مخالفان در ونزوئلا می‌شود.
ممانعت ترامپ از مذاکره دولت مادورو و مخالفان ونزوئلایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ ایوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی در سخنانی اعلام کرد که موضع اتخاذ شده توسط آمریکا در قبال ونزوئلا باعث دخالت آشکار واشنگتن نه تنها در این کشور بلکه در کشورهای دیگر منطقه شده است.

رئیس جمهوری بولیوی در این خصوص ادامه داد: ترامپ مانع آغاز مذاکرات میان دولت نیکولاس مادورو و مخالفان می‌شود. از حضور در آنکارا به عنوان نخستین رئیس جمهور بولیوی که به ترکیه سفر می‌کند بسیار مفتخر هستم. برای تقویت روابط و همکاری‌های سیاسی و تجاری با ترکیه این سفر را انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: در مورد بحران در ونزوئلا بر این باور هستیم که هنگام بروز هر گونه اختلاف نظر در هر کشوری باید مسائل توسط مردم و مقامات آن کشور با مذاکره حل و فصل شود.

مورالس تصریح کرد: هر گونه دخالت خارجی را رد می‌کنیم. موضع آمریکا در قبال ونزوئلا نه تنها در این کشور بلکه دخالت در سایر کشورها را نیز به همراه خواهد داشت. دولت مادورو و مردم ونزوئلا خواهان مذاکره هستند. اطلاعاتی دال بر تمایل مخالفان برای انجام مذاکره نیز در دست دارم. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اجازه نمی‌دهد. آمریکا پیوسته با دخالت خود مانع حصول توافق میان مخالفان و دولت ونزوئلا می‌شود. این اقدامات حمله روشن به راهکارهای انجام مذاکرات است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید