عکاس دنیای اقتصاد برنده جایزه وردپرس فوتو شد

کدخبر: ۲۷۷۳۵۳
اقتصادنیوز: «فروغ علایی» عکاس روزنامه دنیای‌اقتصاد رتبه اول را در بخش مجموعه عکس ورزشی در جایزه ورود پرس فوتو سال 2019 به خود اختصاص داد.
عکاس دنیای اقتصاد برنده جایزه وردپرس فوتو شد

به گزارش اقتصادنیوز ،پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی گاردین نوشت، علایی با مجموعه‌ای از عکس‌های تلاش زنان برای ورود به استادیوم فوتبال توانسته عنوان اول را کسب کند. همچنین «عنایت اسدی» دیگر عکاس ایرانی در بخش موضوعات معاصر با عکس دو مهاجر افغان در مرزهای ایران رتبه سوم در زیربخش تک عکس را به دست آورد.

بر اساس این گزارش، عکس سال جایزه ورد پرس به عنوان مهم ترین عکس در این جایزه، به عکس «دختر گریان در مرز» از «جان مو» عکاس آژانس گتی ایمج رسیده است. این عکس دختری دوساله را در مرز مکزیک و آمریکا نشان می‌دهد که مامور آمریکایی در حال بازرسی مادرش است و او گریه می کند.

برترین مجموعه عکس سال نیز از مجموعه «کاروان مهاجران» انتخاب شده که «پیتر تن هوپن» عکاسی کرده و اقدام شماری از مهاجران آمریکایی را نشان می‌دهد که در یک خودرو کاروانی از مرکز آمریکا به سمت جنوب و مرکز این کشور با مکزیک می روند، این اقدام با هدف مخالفت با سیاست رئیس جمهوری آمریکا برای اخراج شمار قابل توجهی از مهاجران از این کشور انجام شده است.

این جایزه در بخش‌های دیگر شامل موضوعات معاصر، محیط زیست، اخبار کلی، پرتره، طبیعت، پروژه های درازمدت و اخبار لحظه‌ای نیز در دو زیربخش تک عکس و مجموعه عکس در هر زیربخش به سه نفر داده شده است.

جایزه ورود پرس فوتو توسط بنیادی به همین نام مستقر در آمستردام هلند از سال 1955 اهدا می شود.

جوایز ورد پرس فوتو به بهترین عکس از عکاسان حرفه‌ای داده می شود که بیشترین سهم را در ارتقای ابعاد بصری رسانه‌ها داشته باشند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی این جایزه، همچنین در سال جاری بخش‌های دیگری به بخش‌های دوره‌های پیشین افزوده شده که شامل مجموعه عکس سال و مجموعه تعاملی عکس سال است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید