استیضاح حسن روحانی به هیچ عنوان مطرح نیست

کدخبر: ۲۷۷۴۵۹
اقتصادنیوز: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور وزرای مرتبط با سیل در روز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حسینعلی امیری درباره اینکه عده‌ای از نمایندگان مطرح می‌کنند عملکرد دولت در برخورد با حادثه سیلاب‌های اخیر ضعیف بوده است و رئیس‌جمهور باید استعفا دهد و یا مجلس باید او را استیضاح کند، گفت: خیر؛ به هیچ عنوان چنین چیزی مطرح نیست. 

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اعضای دولت و آقای رئیس‌جمهور کاملا پای کار هستند، اظهار داشت:‌ همان‌طور که مشاهده کردید رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف درگیر سیل سفر کردند و با مردم سخن گفتند، همچنین جلسات متعددی را در تهران و سایر شهرها در خصوص پیگیری وضعیت سیل‌زدگان داشتند.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور هم عملکردی مشابه داشتند. وزرایی که مسئله سیل مربوط به آنان می‌شود، به همراه استانداران کاملا در میدان حضور داشته و دارند.

امیری در خصوص عملکرد دیگر اعضای دولت و مسئولان در قبال سیلاب‌های اخیر کشور بیان کرد: اعضای دولت در این مدت در استان‌های مختلف حاضر و مسئله سیل را پیگیری کردند. همانطور که بارها مسئولان اعلام کردند؛ دولت در کنار مردم خواهد بود و برای رفع مشکلات سیل‌زدگان اقدام و خسارت آنان را به عناوین مختلف جبران خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اعضای دولت،‌ مسئولان و نیروهای مسلح در کنار مردم هستند و در تلاش‌اند تا  آثار سیل و خسارت‌های وارده هرچه زودتر جبران شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان در جلسه هفته گذشته مجلس اعلام کردند که وزرا دلیل عدم حضور خود در صحن مجلس را حضور در مناطق سیل‌زده اعلام کردند درصورتی که چنین نیست و آنان در محل حادثه نیستند،‌ آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر،‌ بیان کرد: روز یکشنبه هفته گذشته مجلس از تعدادی از وزرای مرتبط با سیل دعوت کرده بود تا در جلسه حضور پیدا کنند و قرار بود آقایان در جلسه حاضر شوند. اما  شرایطی شب قبل از این برنامه در چند استان از جمله خوزستان پیش آمد و ما بارندگی‌های شدیدی را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: شرایط خاصی به وجود آمد و ما برای رسیدگی به این مشکلات نیاز به تصمیم جمعی داشتیم؛ بنابراین باتوجه به اینکه مسائل مربوط به سیل باید لحظه‌ای و مستمر پیگیری می‌شد تا آثار کمتری از خود برجای بگذارد، بنده به عنوان معاون پارلمانی دولت با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی صحبت و اعلام کردم باتوجه به شرایط فوق حضور آقایان در مجلس می‌تواند به کار آسیب بزند، بنابراین از آقایان هیات رئیسه خواستم حضور وزرا را به وقت دیگری موکول کنند.

امیری ادامه داد: بر همین اساس نامه‌ای به هیات رئیسه نوشتم و شرایط موجود را در آن بیان کردم و با موافقت مجلس شورای اسلامی حضور آقایان به روز یکشنبه موکول شد.

وی ادامه داد: آقای حاجی‌دلیگانی در روز بعد از این ماجرا تذکری را در خصوص عدم حضور وزرا در مناطق سیل‌زده و مجلس دادند،‌ توضیحات لازم و نامه را نشان ایشان دادم،‌ سپس نزد آقای لاریجانی رفتیم و با وی هم گفت‌وگویی داشتیم، نماینده مردم شاهین‌شهر هم توضیحات را پذیرفت و قول داد تذکرش را اصلاح کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید