انتقاد رسانه ها از مرکل به خاطر دیدار با رئیس جمهوری اوکراین

کدخبر: ۲۷۷۵۰۴
اقتصادنیوز: رسانه های آلمانی، 'آنگلا مرکل' صدراعظم این کشور را به خاطر دیدار با «پترو پوروشنکو» رییس جمهوری اوکراین به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به نوشته خبرگزاری 'د.پ.آ' آلمان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز گذشته (جمعه) در برلین با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین دیدار و گفت وگو کرد. 
این اقدام مرکل در شرایطی که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین نامشخص است و هنوز دور دوم این انتخابات برگزار نشده، مورد انتقاد شدید رسانه ها قرار گرفته است. 
با این حال مرکل می گوید محور گفت وگوها حفظ تمامیت ارضی اوکراین بوده و در این دیدار بر لزوم ادامه روند صلح در شرق این کشور بر اساس مفاد توافق گروه نورماندی تاکید کرده است. 
به گفته وی، دولت جدید اوکراین نیز باید در چارچوب توافق مینسک فعالیت کند. 
این توافق در فوریه 2015 با هدف پایان دادن به درگیری ها در مناطق دونتسک و لوهانسک به امضای مقامات آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین موسوم به گروه نورماندی رسید. 
پوروشنکو نیز اعلام کرده که آماده است به محض پایان یافتن انتخابات، زمینه نشست جدید گروه نورماندی را مهیا کند. 
هفتمین انتخابات ریاست جمهوری اوکراین یکشنبه گذشته با حضور 39 نامزد در این کشور برگزار شد که در نهایت «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری کنونی با کسب 18.6 درصد و «وولودیمیر زلنسکی» بازیگر سریال های تلویزیونی با کسب 30.8 درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یافتند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید