ژاپن: 999 تعرض به حریم هوایی را دفع کردیم

کدخبر: ۲۷۷۵۱۷
اقتصادنیوز: وزارت دفاع ژاپن می گوید در سال 2018 میلادی، جت های جنگنده نیروی هوایی این کشور 999 بار برای مقابله با هواپیماهای ناشناسی که به حریم هوایی ژاپن نزدیک می شدند به پرواز درآمدند و این تعرض ها را دفع کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از تلویزیون 'ان.اچ.کی'، این وزارتخانه روز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این تعداد پرواز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش 638 پرواز برابر با 64 درصد مجموع پروازها، در مقابل هواپیماهای چینی بوده است، شمار پروازها در مقابل هواپیماهای روسی نیز با 343 مورد برابر با 34 درصد کل پروازها بوده است که در رده دوم قرار می گیرد.
در آوریل سال گذشته، یک هواپیمای بدون سرنشین که باور بر این است از چین بود، تا 160 کیلومتری شمال جزایر سنکاکو، در دریای چین جنوبی پرواز کرد این جزایر در اختیار ژاپن است دولت ژاپن آنها را بخش جدایی ناپذیری از قلمروی خود می داند با این حال چین و تایوان هم ادعای مالکیت این جزایر را دارند.
رسانه های ژاپنی از اینکه بارها جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی چینی و روسی وارد محدوده دفاعی این کشور شده اند انتقاد کرده اند اما پکن و مسکو این پروازها را مغایر با قوانین بین المللی ندانسته و می گویند وارد قلمرو ژاپن نشده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید