وزیر خارجه قطر در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی:

از مذاکره بدون شرط بر اساس قوانین بین‌المللی استقبال می‌کنیم

کدخبر: ۲۷۷۵۳۷
اقتصادنیوز؛ محمد بن عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر با اشاره به اختلاف موجود میان قطر و کشورهای عربی، تصریح کرد که کشورش از مذاکره بر اساس قوانین بین‌المللی که حاکمیت هیچ کشوری ر نقض نکند استقبال می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ وزیر خارجه قطر برای نخستین بار از زمان وقوع بحران شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد، کشورش نمی‌تواند این بحران را مهار کند و قطر عامل این بحران نیست.

محمد بن عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر در نشست خبری با هایکو ماس

محمد بن عبدالرحمان، وزیر خارجه قطر در نشست خبری با هایکو ماس، همتای آلمانی خود ابراز امیدواری کرد، برای پایان دادن به بحران دوحه فضایی از عقل و خرد حاکم شود.

وی گفت، قطر از گفت‌وگوی بدون شرط براساس قوانین بین‌المللی استقبال می‌کند؛ گفت‌وگویی که حاکمیت هیچ کشوری را نقض نکند و به ضرر کرامت هیچ کشوری نباشد. بن عبدالرحمان بار دیگر بر حمایت قطر از طرح کویت تاکید کرد.

وی ادامه داد، این ملت قطر هستند که با آواره شدن خود بهای این بحران را می‌پردازند. امید است یک شورای همکاری قوی در آینده وجود داشته و وضعیت به حالت عادی خود بازگردد اما پیش از هر راه‌حلی باید نیت‌های حسنه و صادقانه‌ای وجود داشته باشد.

از پنجم ژوئن ۲۰۱۷ کشورهای عربستان، امارات،‌ بحرین و مصر روابط خود را با قطر قطع کرده و به بهانه حمایت این کشور از تروریسم آن را تحریم کردند؛ مساله‌ای که قطر آن را به شدت رد و تاکید کرد، این اقدامات تلاشی برای کنترل بر حاکمیت کشور است. چهار کشور مذکور با میانجی‌گری کویت به عنوان اقدامی برای حل بحران و در ازای لغو تحریم‌ها علیه قطر، فهرستی از مطالبات ۱۳ بندی خود را ارائه کردند اما دوحه همه این مطالبات را رد و آن را مداخله در حاکمیت ملی کشورش عنوان کرد.

قطر نیز به صورت علنی و از طریق میانجی‌گری‌های کویت، مسؤولان کشورهای غربی و چهار کشور مذکور برای دستیابی به راه حل بحران، خواستار گفت‌وگو شد اما این امر هنوز عملی نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید