وضعیت دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف جهان+اینفوگرافی

کدخبر: ۲۷۷۵۷۴
اقتصاد نیوز:اینترنت یکی از مهمترین ابزار دنیای پیشرفته کنونی است که از طریق آن دسترسی به دنیایی بسیار وسیع امکان پذیر می شود. با این وجود برخی از کشورها امکان دسترسی بسیار اندکی به آن دارند.
وضعیت دسترسی به اینترنت در کشورهای مختلف جهان+اینفوگرافی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ایسکانیوز، داده های منتشر شده توسط گاردین نشان می دهد که دسترسی به اینترنت در سراسر جهان به شدت کاهش یافته است.

در نتیجه کاهش این رشد، میلیاردها نفر از مردم فقیر و جدا شده از نقاط جهان برای مدت زمان طولانی از انقلاب دیجیتال دور مانده اند.

همانند از دست رفتن فرصت های اقتصادی، دور ماندن از اخبار، مباحث عمومی، آموزش و بسیاری موارد دیگر از عدم دسترسی به اینترنت به وجود می آید.

اینفوگرافی زیر با استفاده از داده‌های منتشر شده توسط سازمان ملل متحد و Web Foundation و در گاردین برای نشان دادن بیشترین و کمترین ملت های متصل به اینترنت منتشر شده است.

داده ها نشان می دهد که 98.2 درصد از مردم در ایسلند به اینترنت دسترسی دارند و بعد از آن کشورهای کوچک لوکزامبورگ و لیختن اشتاین با 98.1 درصد قرار دارند. در انتهای این لیست تنها 1.2 درصد از جمعیت اریتره به وب متصل شده اند.

۸۰ درصد از مردم اروپا، ۶۵ درصد از مردم آمریکای شمالی و ۶۰ درصد از مردم آمریکای جنوبی به اینترنت دسترسی دارند. ۴۲ درصد مردم آسیا و ۲۵ درصد مردم آفریقا به اینترنتی دسترسی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید