نماینده ولی‌فقیه: جریان ابتذال و خوش‌گذران مشتری اول جریان هنر است

کدخبر: ۲۷۷۵۷۹
اقتصادنیوز؛ احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اشکال عمده ما در هنر وابسته به انقلاب و دین این است که بازارسنجی نمی‌کنیم. در جریان هنر، مشتری اول جریان ابتذال و خوش‌گذران است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از هنرمندان انقلابی خراسان که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلابی برگزار شد، ضمن تبریک جشن‌های گذشته، گفت: برخی کاستی‌های موجود در کارها، معلول بی‌برنامگی یا نقص در برنامه است.

علم الهدی

علم‌الهدی با بیان اینکه متأسفانه در کشور یا در اجرا یا در برنامه‌ریزی پیش از اجرا نقص داریم، ادامه داد: عمده مشکل ما در کشور و موضوعات دیگر، در برنامه‌ریزی است که یا برنامه نداریم یا آن کار ناقص طراحی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌اندازه طراحی کار، روی اجرا و امکانات اجرایی آن نیز کار کنید، خاطرنشان کرد: هنر یک بازار است، وقتی کسی محصولی تولید می‌کند، ابتدا بازارش را می‌سنجد، اشکال عمده ما در هنر وابسته به انقلاب و دین همین است که بازارسنجی نمی‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در جریان هنر، مشتری اول جریان ابتذال و خوش‌گذران است، ابتدا باید بازار هنر انقلاب و دین را راه بیندازیم و بعد در جای خودش قرار دهیم که هنگام عرضه محصول، آثار هنری ما مورد بی‌اعتنایی قرار نگیرد.

علم‌الهدی با اشاره به نگارش زندگینامه‌های شهدا، آن را عملی مفید توصیف کرد و گفت: ارائه تاریخ خوب است، اما نکته مهم، تحلیل جریانات است، کتاب در مورد زندگی شهید زیاد نوشته‌ شده، اما برای زندگینامه خواندن، ظرفیتی وجود دارد، با اینکه برخی نوشته‌ها بسیار زیبا و قوی بوده، اما این ظرفیت اکنون پر شده است.

وی با تأکید بر این‌که در تولیدات مکتوب باید به سمت ارائه تحلیل در کنار مصداق حرکت کنیم، اظهار کرد: موضوعات مربوط به انقلاب را باید تحلیل کنیم و در مقام استشهاد، زندگینامه شهدا را بیان کنیم، با این کار، قصه جنبه منطقی و استدلالی می‌گیرد که اگر این‌چنین شود، طرفدار بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی مشهد را دارای ظرفیت عظیم هنر انقلابی دانست و افزود: ظرفیتی در مشهد وجود دارد که در هیچ جای کشور وجود ندارد و آن، مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی بوده، این ظرفیت هنری، سرمایه ارزشمندی است که می‌تواند بسیاری از عزیزان هنرمند ما را جذب کرده و به کانون توسعه هنر در انقلاب و دفاع مقدس تبدیل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: امیدوارم با برنامه‌ریزی درست، در مسیر حفظ و نشر آثار انقلاب اسلامی گام بردارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید