کاخ سفید: ترامپ خصومتی با ایلهان عمر ندارد اما باید به او اشاره می‌کرد

کدخبر: ۲۷۷۹۰۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید مدعی شد، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام توئیتری علیه یک نماینده زن مسلمان در کنگره درباره حملات ۱۱ سپتامبر هیچ سوء نیت و خصومتی با او نداشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید یکشنبه در مصاحبه با برنامه "این هفته" شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: قطعا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هیچ خصومت و سوء نیتی نداشته است و قطعا هیچ خشونت و کینه‌ای علیه کسی ندارد. اما رئیس‌جمهوری آمریکا باید قطعا به مساله این نماینده زن کنگره اشاره می‌کرد، نه فقط یک بار، بلکه بابت اظهارات یهودستیزانه او.     

قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه ترامپ ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان در کنگره را به کوچک‌ شمردن حملات ۱۱ سپتامبر متهم می‌کنند. منتقدان رئیس‌جمهوری آمریکا هم می‌گویند او سخنان ایلهان عمر را بد تفسیر کرده است تا احساسات ضد مسلمانان را تحریک کند.

دونالد ترامپ روز شنبه با توییت یک پیام ویدیویی این طور نشان داد که ایلهان عمر حملات ۱۱ سپتامبر را رد می‌کند. این ویدیو ترکیبی از تصاویر خبری از ۱۱ سپتامبر با سخنرانی ماه گذشته ایلهان عمر بود که این نماینده زن در آن می‌گوید: "کسانی کاری انجام دادند."

چندین تن از دموکرات‌های سرشناس از جمله برنی سندرز و الیزابت وارن با محکوم کردن این پیام توییتری ترامپ گفتند، او نژادپرستی و خشونت را با ارسال این پیام ویدیویی علیه ایلهان عمر تحریک می‌کند. عمر می‌گوید هدف تهدیدات مرگی ناشی از اسلام‌هراسی قرار گرفته است.

ایلهان عمر در سخنانی مقابل یک گروه حمایتی و حقوق مدنی مسلمانان گفت: مسلمانان با ناراحتی از اینکه شهروند درجه دو هستند زندگی کرده‌اند و صادقانه بگویم که من از آن خسته شدم و قطعا تک‌تک مسلمانان در این کشور هم از آن خسته شدند.

سارا سندرز این اظهارات ایلهان عمر را "شرم‌آور و ناخوشایند" توصیف کرد و درباره کم‌ کاری دموکرات‌ها روی این موضوع سوال پرسید. او گفت: معتقدم رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به این موضوع اقدام درست و خوبی انجام داد و سوال بزرگ اینجاست که چرا دموکرات‌ها این کار را نمی‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید