مجتهد شبستری: اقدام آمریکا روحیه مسئولان را تغییر داد/ اف‌ای‌تی‌اف رأی نمی‌آورد

کدخبر: ۲۷۷۹۰۷
اقتصادنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از طی مراحل قانونی، FATF در جلسه عمومی مجمع رأی منفی می‌گیرد زیرا عده‌ای هم که موافق بودند، پس از این اقدام آمریکا، موضوع برایشان روشن شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: خصومت‌های آمریکا از ابتدا با اصل انقلاب اسلامی و با نهادهای مرتبط که ارتباط نزدیکی با انقلاب دارند و حافظ آن هستند، مشهود و ملموس بوده است.

وی افزود: آمریکا همیشه اظهاراتی بر علیه نهادهای انقلابی داشته است اما اخیراً این مخالفت را به اوج رسانده و رئیس‌جمهورش اعلام کرد که سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد. این اوج خصومت، حماقت و خباثت آنها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آمریکایی که خودش پدرخوانده تروریست‌ها است و ریشه اصلی تروریسم به این کشور بازمی‌گردد و در عین حال حامی اصلی آنها بوده و داعش را نیز خود آنها به وجود آوردند و به جان مسلمانان انداختند، امروز ادعا می‌کنند که در تلاش هستند با تروریست مبارزه کنند و نهادی را که شدیداً با داعش مبارزه می‌کند و شهدای فراوانی را در این راه تقدیم کرده، به عنوان تروریست معرفی می‌کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حرکت آمریکا بسیار مضحکانه است، اظهار داشت: اگر مردم مفهوم این اقدام آمریکا را به درستی متوجه شوند، به مضحک و ناعاقلانه بودن آن پی خواهند برد.

وی با بیان این مطلب «اقدام آمریکا نشان از نهایت خصومت آنهاست»، گفت: این موضوع با طرح لوایح FATF که بخشی از آن نیز مربوط به تأمین مالی تروریسم است، مرتبط است. آمریکایی‌ها وقتی احساس کردند در ایران، اگر طرح در مجلس هم تصویب شود، شورای نگهبان آن را رد کرده است و حتی پس از ارسال به مجمع تشخیص هم زمینه رأی مخالف به آن نیز در مجمع وجود دارد، علناً با این موضوع مخالفت کرده و مبارزه علنی خود را با ایران آغاز کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خصومت‌های دولت آمریکا، خاطرنشان کرد: در شرایطی که آمریکا ارتفاعات جولان را به صهیونیست‌ها داده و پایتخت رژیم صهیونیستی را از تل‌آویو به قدس منتقل کرده است، اینها تمام نشانه‌هایی از خصومت دولت آمریکا با جمهوری اسلامی و نهادهای مرتبط با انقلاب خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: آمریکایی‌ها با این اقدام به دنبال آن هستند که در مقابل تلاش‌های بی‌شمار سپاه که حتی در موضوعاتی همانند سیل هم مردم را تنها نمی‌گذارند، چشم ببندند. این نشان‌دهنده عناد آمریکا با سپاه پاسداران است.

وی افزود: البته در ایران که همه نوع جناح سیاسی وجود دارد که برخی از آنها حتی تا به امروز در خط انقلاب و ولایت هم نبوده‌اند، در برابر این اقدام آمریکا ایستادند و در مجلس شورای اسلامی همگی لباس یکدست پوشیده و مخالفت خود را با این اقدام آمریکا اعلام کردند. در کشورهای دنیا نیز اگر این موضوع مطرح شود، مردم آزادیخواه جهان با این اقدام آمریکا به شدت مخالفت خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد تأثیر اقدام آمریکا به رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لوایح FATF اظهار داشت: برای عده‌ای از اعضای مجمع تشخیص، حقیقت روشن است و همه تصمیم خود را گرفته‌اند و معلوم است که در برابر «پالرمو»، چه تصمیمی خواهند گرفت.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: با این تفاسیر عیان می‌شود که CFT هم حتی بدتر از «پالرمو» به انقلاب ضربه می‌زند اما برای آنکه سیر قانونی داشته باشد، طبق مقررات مجمع تشخیص این لوایح باید در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گیرد از این رو « پالرمو» بررسی شده است اما CFT به تازگی وارد مجمع شده و باید کمیسیون برای آن تشکیل شود.

وی تصریح کرد: پس از طی مراحل قانونی، این لوایح در جلسه عمومی مجمع رأی منفی خواهند گرفت زیرا عده قلیلی هم که با پالرمو موافق بودند، پس از این اقدام آمریکا، موضوع برایشان روشن شد، امیدواریم این افراد نیز بصیرت پیدا کنند و خصومت آمریکا را به وضوح ببینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات متقابل ایران در برابر آمریکا، خاطرنشان کرد: صحبت‌های مسئولان اجرایی کشور نشان می‌دهد که این آگاهی را به دست آورده‌اند زیرا پیش از این اقدام آمریکا، چنین سخنانی را به زبان نمی‌آوردند و حمایت صریح از سپاه پاسداران نداشتند اما پس از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران، اکثر قریب به اتفاق مسئولان اجرایی کشور، حمایت قاطع و بیش از حد انتظار از خود نشان دادند. امیدواریم این موضوع زمینه‌ای برای آگاهی بیشتر مسئولان شود.

آیت‌الله مجتهد شبستری با بیان اینکه برای بسیاری از روحانیون و مسئولان روشن بود که ضرر پیوستن به این کنوانسیون‌ها، بسیار بیشتر از منفعت آنهاست، اظهار داشت: این کنوانسیون‌ها بیش از آنکه برای کشور مفید باشد، ضرر دارد. در حوزه اقتصادی ضررهای بسیاری را از لحاظ مالی و اقتصادی به ما وارد می‌کنند.

وی گفت: حال «عدو سبب خِیر شده است» و این اقدام آمریکا باعث شده تا روحیه مسئولان تغییر کند و با قاطعیت و استقامت بیشتری وارد میدان شوند و آن محافظه‌کاری‌ها و مخالفت‌ها از میان برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دولت پیش از این بر تصویب لوایح چهارگانه FATF اصرار می‌ورزید ولی باید بدانیم که در نهایت دولت نیز تابع نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است و این موضوع در نهایت باید در مجمع تعیین تکلیف شود و درحالی‌که مجمع این کنوانسیون‌ها را رد کند، دولت نمی‌تواند این موضوع را اجرا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید