قیمت کنسول پلی استیشن 5 لو رفت!

کدخبر: ۲۷۸۲۵۵
اقتصاد نیوز: بر اساس ادعای یکی از شرکت های بازی سازی اروپایی به نام Pastebin، قیمت کنسول پلی استیشن 5 در زمان عرضه چیزی در حدود 500 دلار خواهد بود.
قیمت کنسول پلی استیشن 5 لو رفت!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک،در حالی که دو شرکت سرشناس مایکروسافت و سونی تا به امروز هیچ حرفی از زمان معرفی و عرضه کنسول های نسل بعدی خود به میان نزده اند، لیکن گزاش های مختلفی حاکی از آن است که به احتمال قوی ایکس باکس بعدی و پلی استیشن 5 طی امسال معرفی و در سال آینده میلادی راهی بازار خواهند شد. از این رو، هر چقدر که به آغاز سال میلادی 2020 نزدیک تر می شویم، نه تنها به تعداد این خبرها افزوده می شود، بلکه اطلاعات تکمیلی تر و دقیق تری نیز در سرتاسر فضای مجازی به چشم می خورد.

در جدیدترین این گزارش ها، چندی پیش شرکت Pastebin که خود را یکی از سازندگان بازی های معرفی نشده کنسول پلی استیشن 5 معرفی کرده، ادعا کرد که تا حدودی از برنامه و لاین آپ برخی از بازی های نسل بعدی شرکت سونی از جمله Horizon Zero Dawn 2 آگاه است. این موضوع زمانی جالب تر می شود که این شرکت اروپایی اطلاعاتی هم از زمان عرضه و قیمت کنسول پلی استیشن 5 در دسترس کاربران قرار می دهد.

بر این اساس، شرکت Pastebin مدعی است که کنسول پلی استیشن 5 در سال میلادی 2020 به صورت رسمی روانه بازار می شود. همچنین، این دستگاه در زمان عرضه چیزی در حدود 100 دلار گران تر از کنسول نسل قبلی خود یعنی PS4 خواهد بود. به عبارت دیگر، این در حالی است که کنسول پلی استیشن 4 نسل هشتم را با قیمت 400 دلار آغاز کرد، اما چنانچه ادعای این شرکت صحت داشته باشد، پلی استیشن 5 با ارزشی برابر با 500 دلار به بازار عرضه خواهد شد. البته، این قیمت مربوط به زمان عرضه دستگاه می شود که در این صورت، به مرور زمان قطعا شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

قیمت کنسول پلی استیشن 5

فارغ از بحث زمان عرضه و قیمت، Pastebin اعلام کرد که کنسول پلی استیشن 5 با حافظه 2 ترابایتی راهی بازار خواهد شد. به علاوه، این دستگاه از قابلیت Backward compatibility پشتیبانی می کند و بازیکنان به راحتی می توانند عناوین ویدیویی نسل قبلی را روی کنسول پلی استیشن 5 تجربه کنند. از دیگر ویژگی های این کنسول می توان به پشتیبانی از رزولوشن 8K و مدل جدید و ارتقا یافته هدست واقعیت مجازی پلی استیشن اشاره کرد. در طرف دیگر، بدیهی است که نسل پنجم کنترلر پلی استیشن یا همان دوال شوک 5 نیز به همراه این کنسول عرضه خواهد شد.

در هر حال، فراموش نکنید که شرکت سرگرمی های تعاملی سونی هنوز واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده و این خبر تا اطلاع ثانوی در حد یک شایعه باقی می ماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید