طرح‌ گسترده کره‌شمالی برای حمله به بازار ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۲۷۸۲۶۳
​اقتصاد نیوز:کره شمالی احتمالا در حال تدارک برای حمله به بازار رمزارز آسیا است که هنوز آمادگی کامل برای دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات سایبری را ندارد.
طرح‌ گسترده کره‌شمالی برای حمله به بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، «اندیشکده سلطنتی نیروهای متحد بریتانیا» که به صورت مختصر RUSI نامیده می شود، به کشورهای واقع در جنوب شرقی آسیا نظیر سنگاپور، تایلند، مالزی و ویتنام هشدار داده که ممکن است به زودی آماج حملات هکرهای دولتی کره شمالی قرار بگیرند. ظاهرا هدف این هکرها از هدف گرفتن بازار رمزارز دور زدن تحریم های بین المللی است. این موسسه تحقیقاتی بریتانیایی در امور دفاعی و امنیتی می گوید:هکری کره شمالی خود را پشت کمپانی ها، واسطه ها و تکنیک های فریبکاری مالی این منطقه پنهان کرده و از محدودیت های مالی و تجاری فرار می کند. این کشور با تکیه بر شبکه های مالی فرامرزی خود می تواند حساب هایی را در صرافی های دیجیتال باز کرده و رمزارزهای به سرقت رفته را به ارز رایج تبدیل کند.

RUSI در مورد هکرهای توسعه دهنده باج افزار فوق العاده مخرب واناکرای نیز هشدار داده و آن را نشانگر تمایل و توانایی هکرهای کره ای برای سوءاستفاده از صنعت در حال ظهور رمزارز عنوان کرده است.

 

بازار رمزارز
 

 واناکرای در سال ۲۰۱۷ به صورت گسترده در اینترنت منتشر شده و ۲۳۰ هزار دستگاه را آلوده کرد. این باج افزار پس از رخنه در سیستم فایل های را به صورت خودکار رمزنگاری کرده و در مقابل باز کردن آنها خواستار دریافت مبالغی را در قالب بیت کوین می شود. بررسی های مقامات آمریکایی حاکی از این بود که هکرهای کره شمالی در توسعه واناکرای نقش داشته اند.

یکی از بازوهای اصلی کره شمالی در انجام عملیات سایبری گروه موسوم به لازاروس است که تا کنون به سرقت ۶۷۰ میلیون ارز واقعی و مجازی متهم شده اند. با این حال مقامات پیونگ یانگ هرگز زیر بار این اتهامات نرفته و اساسا وجود چنین گروهی را انکار کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید