روزانه چند تن زباله در تهران تولید می‌شود؟

کدخبر: ۲۷۸۲۹۵
شهردار تهران با تاکید بر لزوم احداث مراکز مکانیزه پسماند با هدف تحقق سلامت شهروندان، گفت: هزینه احداث مراکز مکانیزه پسماند به شهرداری تهران برمی‌گردد.در حقیقت در شهر تهران روزانه ۹۰۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با احداث چنین مراکزی شاهد کاهش تولید زباله در مبدأ هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم افتتاح ۲۰ پروژه شهری منطقه ۶ تهران، در حاشیه افتتاح مرکز پسماند مکانیزه این منطقه، در جمع خبرنگاران گفت: در پروژه‌ای که امروز افتتاح شد تنها بحث اختصاص اعتبار و هزینه‌ی آن مطرح نیست و آنچه که به عنوان اولویت افتتاح این پروژه محسوب می‌شود افزایش سلامت ساکنان منطقه است. در حقیقت در شهر تهران روزانه ۹۰۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با احداث چنین مراکزی شاهد کاهش تولید زباله در مبدأ هستیم.

وی افزود: قطعاً در مسیر تحقق کاهش تولید زباله، نیازمند آموزش شهروندان هستیم، به شکلی که بتوانیم زباله‌ها را از مبدأ تفکیک کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تولید روزانه ۲۵۰ تن زباله در منطقه ۶ تهران، گفت: با افتتاح این مرکز روزانه ۴۸ تن از زباله‌های این منطقه از مبدأ تفکیک می‌شود.

حناچی در خصوص هزینه احداث این مرکز در منطقه ۶ گفت: احداث چنین مراکزی موجب جبران هزینه‌ای که برای آن‌ها شده است، می‌شود و در حقیقت هزینه‌ای که برای احداث این مرکز صرف شده به شهرداری تهران برمی‌گردد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید