سعید قاسمی کار آمریکا برای آغاز جنگ با ایران را تسهیل کرد

کدخبر: ۲۷۸۳۹۱
اقتصادنیوز: علیرضا اکبری، کارشناس مسائل استراتژیک به اظهارات سعید قاسمی واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، علیرضا اکبری، کارشناس مسائل استراتژیک در یادداشتی با عنوان «چه کسی ترامپ را برای جنگ با ایران حمایت می‌کند؟!» نوشت: 

واقعا از حرف های سعید قاسمی شوکه شدم!

سه پرده را می بینم:

یک: ببینید، ایشان راجع به جنگ بوسنی سخن می‌گوید! یعنی بین ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵! یعنی زمانی که سازمان تروریستی بین‌المللی در حال شکل گیری بود! پس از فروپاشی اتحاد شوروی و در زمان ریاست کلینتون، خاتمه اشغال روس‌ها در افغانستان و حاکمیت طالبان، با پرچم‌های سپید! یعنی زمانی که پای القاعده در حال بیرون گذاشته شدن از غرب آسیا بود!

دو: ۲۰۰۱، یازده سپتامبر! القاعده رسماً مسئولیت حملات به امریکا را میپذیرد و جنگ علیه امریکا را اعلام می‌کند، بوش پسر ، جنگ علیه تروریسم را اعلام می‌کند، اما ابزار قانونی لازم برای جنگ علیه تروریسم را ندارد! لذا قانونی درست میشود که «به رییس جمهور امریکا اجازه میدهد که هر نیروی تروریستی و وابسته و حامی تروریسم را» بدون محوز کنگره به جنگ بطلبد! «قانون مجوز آغاز جنگ، بدون مجوز کنگره، به دلیل شناسایی دشمن تروریستی!»

سه: کار ایران و امریکا بالا می‌گیرد! ترامپ وارد کاخ سفید میشود. از برجام خارج میشود. تحریم‌های همه جانبه را علیه ایران احیاء می‌کند! کنگره احساس خطر می‌کند و مصوبه‌ای میگذارند که جنگ با ایران، نیاز به مجوز ویژه داشته باشد! دست کاخ سفید در پوست گردو گذاشته میشود!

ناگهان اما ترامپ با فرمانی، سپاه را نیروی تروریستی قلمداد می‌کند، و کنگره انرا تایید می‌کند! هنوز اما قانون لزوم مجوز خاص برای جنگ با ایران، موجود است!

در این لحظه شخصی که از مدت ها قبل، در تبلیغات خاص رسانه‌ای، «از فرماندهان سپاه» معرفی شده!، در مقابل دوربین ایرانی، اعتراف می‌کند؛ « سپاه زیر پوشش هلال سرخ، در دهه نود میلادی با همکاری القاعده بطور مشترک، به نیروهای تروریستی آموزش میداد، و آنها را در گردانهایی مثل حمزه سید‌الشهداء، سازماندهی می‌کرد»؟!

نتیجه: کار ترامپ بسیار راحت شد، باستناد قانون جنگ بدون مجوز با نیروی تروریستی مصوب سال ۲۰۰۱ امریکا، دولت ترامپ برای آغاز جنگ با ایران، نیازی به مجوز کنگره ندارد!

اینک یک نفر بگوید، سعید قاسمی از سوی کدام مرجع ، ماموریت یافت تا کار امریکا را برای آغاز جنگ با ایران، زیر چتر قانون ۲۰۰۱، تسهیل کند و اتهام کذب ترامپ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را، مستند کند؟!!

در همین رابطه: 

سعید قاسمی: با القاعده‌ای‌ها باهم بودیم +فیلم

حسین الله‌کرم هم ارتباط با القاعده را تائید کرد/ من و سعید قاسمی فکر می‌کنیم جنگ تمام نشده است

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید