چگونه میتوانم جوش های بازویم را از بین ببرم؟

کدخبر: ۲۷۸۴۳۸
اقتصادنیوز: جوش بازو از جمله جوش های اعصاب خرد کن است که اجازه نمی دهد لباس های آستین کوتاه بپوشیم و همه با دیدنشان واکنش بدی نشان می دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک؛ اگر اخیرا متوجه شده اید که روی بازو های شما جوش های قرمز دیده می شود، زمان آن رسیده است که به طور جدی به آن توجه کنید. ظاهر شدن جوش های ریز قرمز بر روی پوست، به علت بیماری است ،که اغلب به نام کراتوسیس پیلاریس یا پوست مرغی نامیده می شود.جوش بازو

این اغلب، به علت ایجاد کراتینی است که نوعی پروتئین می باشد، که اغلب فولیکول های مو را متوقف می کنند. این جوشها نه تنها بر روی بازوها ظاهر می شوند، بلکه می توانند در سایر قسمت های بدن، مانند:ران ها، گونه ها و یا حتی با سن نیز ظاهر شوند.

وضعیت بیشتر در کودکان دیده می شود اما در بزرگسالان هم قابل رویت است در حال حاضر چگونه درمان شدن آن سوال است درست مثل هر مسئله مرتبط با پوست این وضعیت هم دارای درمان های خانگی می باشد ؛اجازه دهید در ادامه این بخش از سلامت نمناک نگاهی به درمان های خانگی برای از بین بردن این جوش ها بیاندازیم.

علت جوش و آکنه روی بازو

همانطور که می دانید پوست بازو ضخیم تر از پوست صورت می باشد و این یعنی منافذ بسیار بزرگتر ؛ افزایش اندازه منافذ بازو، موجب می شود منافذ پوست سخت تر مسدود گردند.

ولی با وجود این ویژگی های پوست چرا پوست بازو به طور متوسط ​​به نسبت پوست صورت دچار آکنه شدید تر و بیشتری می شود؟ دلیل این امر، وجود چربی بیشتر بر پوست بازو و در نتیجه ایجاد باکتری بیشتر می باشد.

دلیل عمده دیگر ایجاد آکنه و جوش بیشتر بر پوست بازو، پوشیدن لباس و ایجاد اصطکاک حاصل از لباس های آستین بلند با پوست بازو است ، با تماس مداوم لباس با پوست بدن، آلودگی و چربی راحت تر منافذ پوست به دام می افتند و در نتیجه، جوش و آکنه بیشتری روی پوست بازو ایجاد می شود.

بهترین درمان های خانگی و گیاهی جوش روی بازو

روغن نارگیل برای جوش بازو:

روغن نارگیل، به علت خواص مرطوب کننده ای که دارد، بهترین راه حل برای از بین بردن التهاب و خشکی پوست می باشد و کمک می کند تا پوست تغذیه شود و آسیب دیدگی پوست را به شدت کاهش میدهد.

مقداری از روغن نارگیل را گرم کنید و سپس روی محل آسیب دیده بگذارید و به مدت 5 دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و بگذارید تا بماند. این کار را دو بار در طول روز تکرار کنید. جایگزین دیگر برای آن ،این است که روزانه یک قاشق غذاخوریروغن نارگیل مصرف کنید.

این داروها را به طور منظم دنبال کنید،که در عرض چند هفته جوش بازوی شما را از بین می برد.

درمان جوش بازو با آلوئه ورا :

برای حفاظت پوست و هیدراته نگه داشتن آن ،بهترین گزینه است . پوست خشک را مرطوب می کند. بنابراین مانع ایجاد جوش بر روی پوست می شود .

برگ آلوورا را باز کنید و ژل درون آن را خارج کنید .سپس ژل را به آرامی روی محل آسیب دیده به مدت چند دقیقه ماساژدهید، تا جذب شود و حدود 30 دقیقه بعد با آب شستشو دهید. برای نتایج بهتر، این کار را یک یا دو باردر روز تکرار کنید.

اگر ژل آلوورا در دسترس نبود،سعی کنید از برگ های تازه آن استفاده کنید و اینکه می توانید ژله آماده آن را از بازار تهیه کنید.

رفع جوش بازو با روغن زیتون:

ویتامین e موجود در روغن زیتون، به بهبود هرگونه التهاب، خارش و یا قرمزی ناشی از پوست کمک میکند.

در ابتدا روغن زیتون را حرارت دهید و بعد بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه دوش بگیرید و در نهایت از یک مرطوب کننده برای منطقه آسیب دیده استفاده کنید. شما می توانید هر روز قبل از دوش گرفتن این کار انجام دهید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای به خوبی ترکیب کنید و این اسکراب را بر روی محل آسیب دیده بمالید و سپس با آب معمولی بشویید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماست برای جوش بازو:

ماست، یکی دیگر از گزینه های درمان خانگی است که می تواند به از بین رفتن جوش روی بازو کمک کند. اسید لاکتیک موجود در ماست، به برداشتن و از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک میکند .

مقداری از ماست را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی محل آسیب دیده، بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب معمولی بشویید.

این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

از بین بردن جوش های بازو با کپسول ویتامین A:

همانطور که از نامش پیداست، سرشار از ویتامین A می باشد ،که به از بین بردن هر نوع خارش و سوزش روی پوست کمک میکند.

کپسول روغن ویتامین A را نصف کنید و روغن آن را مستقیما بر روی محل آسیب دیده بمالید و به صورت دایره ای برای مدتی ماساژ دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه با آب معمولی بشویید.

 

کرم ضد آفتاب:

همه ما برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، از کرم ضدآفتاب استفاده می کنیم و کرم ضدآفتاب نقش مهمی در حل مسائل مرتبط با پوست نیز ایفا می کند. البته استفاده از این کرم ها، مانع ایجاد جوش نمی شود، اما می تواند آنها را کاهش دهد . استفاده هر روزه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 می تواند جوشهای روی بازو را نیز کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید