پاکستان به همکاری با همسایگان برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد

کدخبر: ۲۷۸۴۹۷
اقتصادنیوز: سفیر پاکستان در تهران با تاکید بر ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک گفت: پاکستان به همکاری با تمام همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رفعت مسعود طی سخنانی در مراسم روز ملی پاکستان ضمن تبریک نوروز به مردم ایران گفت: البته امسال نوروز برای همه کمی سخت بود زیرا مردم ایران گرفتار سیل و سیلاب شدند. ما ابراز همدردی می‌کنیم و دولت پاکستان کمک‌هایی را به سیل‌زدگان اعطا کرد و هر اندازه کمک خواسته باشید ما حاضریم.

وی در ادامه افزود: امروز - روز ملی پاکستان- برای ما خیلی مهم است. در تاریخ ما از ۷۰ سال پیش تمام مسلمانان هند به قیام محمد علی جناح اراده کردند و کشور پاکستان به وجود آمد.

این دیپلمات پاکستانی همچنین بیان کرد: برای پاکستان ماه فروردین ماه جشن است و این یک اتفاق مهمی است. همان طور که می‌بینید فستیوال فرهنگی پاکستان را به مدت سه روز در برج میلاد برگزار می‌کنیم. فرهنگ دو کشور ایران و پاکستان بسیار به هم نزدیک است.

سفیر پاکستان در تهران همچنین خاطرنشان کرد: روابط دو کشور ایران و پاکستان صمیمی، نزدیک، قدیمی و تاریخی است اما هنوز ظرفیت‌های زیادی وجود دارد تا این روابط تقویت شود.

وی تصریح کرد: در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی و فرهنگی روابط ما خیلی زیاد و نزدیک بوده است. ممکن است این روابط فراز و نشیب داشته باشد اما یک چیز مسلم است و این که مردم ایران و پاکستان دلشان یکی است.

رفعت مسعود در ادامه با اشاره به روابط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان گفت: در حال حاضر حجم روابط اقتصادی و تجاری حدود دو میلیارد است که امیدواریم تجار دو کشور با یکدیگر هم اندیشی کرده و راهی را برای افزایش ارتباطات اقتصادی بیندیشند.

وی ادامه داد: بار دیگر بر چشم‌انداز نخست‌وزیر عمران خان برای ارتقای صلح و امنیت پاکستان و منطقه از طریق همکاری‌های مشترک تاکید می‌کنم.

وی اظهار کرد: مسئولان هر دو کشور مذاکرات خوبی بر سر این مسئله داشته‌اند و پاکستان به همکاری با تمامی همسایگانش برای ایجاد ثبات در منطقه ادامه می‌دهد.

سفیر پاکستان در تهران در پایان گفت: هفته آینده عمران خان نخست وزیر پاکستان به تهران می‌آید و در این سفر همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور هم می‌تواند بررسی شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید