رییس مجلس اقوام بوسنی بر توسعه روابط با ایران تاکید کرد

کدخبر: ۲۷۸۴۹۹
اقتصادنیوز: رئیس مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سفارت ایران در سارایوو اعلام کرد: باقر عزت بگوویچ روز چهارشنبه در ملاقات با محمود حیدری با اشاره به روابط دوستانه بین دو ملت گفت: از گسترش همکاری های دو کشور و استفاده از تجارب یکدیگر استقبال می کنیم. 

وی با اشاره به انتخابات برگزار شده در بوسنی و هرزگوین و تشکیل پارلمان های کشوری گفت که شرایط پیچیده ای برای تشکیل دولت جدید وجود دارد و تلاش می کنیم هرچه زودتر این دولت تشکیل شود. 

عزت بگوویچ با پیگیری وضعیت سیل اخیر در ایران به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و برای مصدومین و سیل زدگان آرزوی بهبودی کرد. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در این دیدار با اظهار خرسندی از تشکیل پارلمان جدید اقوام، آغاز ریاست دوره ای آقای عزت بگوویچ در مجلس اقوام بوسنی و هرزگوین را به ایشان تبریک گفت. 

حیدری با تاکید بر لزوم توسعه روابط میان دو کشور افزود: روابط پارلمانی دو کشور با سفرهای هیات ها و رئیس سابق پارلمان اقوام به ایران و برخی هیات های پارلمانی از تهران به سارایوو انجام گرفت روندی رو به گسترش را طی کرد. امیدوارم در دوره جدید نیز این روابط بیش از پیش توسعه یابد. 

سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین در این دیدار مناسبات دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را خوب و رو به پیشرفت توصیف کرد و گفت: انتظار می رود در برهه فرارو ف زمینه های همکاری میان دو کشور بیش از پیش افزایش یابد.

حیدری در این دیدار با اشاره به اقدامات غیر قانونی دولت آمریکا علیه ملت ایران افزود: اقدامات خصمانه اخیر واشنگتن موجب افزایش همبستگی و انسجام در میان ملت ایران شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید