دلیل تعطیلی دوهفته‌ای حوزه های علمیه

کدخبر: ۲۷۸۵۱۷
اقتصادنیوز: رییس مرکزخدمات حوزه های علمیه کشور گفت: حضور پرشور مردم در کنار سیل زدگان و حمایت از آنها، جلوه ای از دفاع مقدس بود.

به گزارش اقتصادنیوز سید حسن ربانی خراسانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شعیبیه شوشتر، در گفت وگو با ایرنا بیان کرد:مردم خوزستان در جریان سیلاب اخیر ایثارگرانه در صحنه حضور پیدا کردند.

وی افزود: برای رفع این بحران در استان زحمت های زیادی در حال انجام است و کمک های زیادی در حال روانه شدن به مناطق سیل زده است.هرچند حجم سیلاب گسترده است اما خوشبختانه آلام و مشکلات مردم رو به کاهش است.

وی گفت: آنچه مهم است پس از فروکش کردن سیلاب است که باید مسئولان همت جدی تری داشته باشند و به یاری مردم بشتابند هرچند که در جریان سیلاب مسئولان حضور پررنگی در کنار مردم داشتند.

حجت الاسلام ربانی خراسانی با اشاره به نقش روحانیت و طلاب در جریان سیلاب اخیر ادامه داد:حدود 2هفته است که برخی حوزه های علمیه خوزستان و استان های همجوار تعطیل شده تا روحانیت بتواند همچون بقیه اقشار جامعه برای امدادرسانی حضور فیزیکی در کنار سیل زدگان داشته باشند.

وی گفت:در زمینه کمک های نقدی نیز وجه قابل توجهی توسط طلاب و روحانیان برای سیل زدگان جمع آوری شده است.

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون 270 روستا در خوزستان به صورت کلی و جزیی تخلیه شده اند که از این تعداد 114 روستا دچار آبگرفتگی شده اند.طغیان رودخانه دز منجر به در محاصره قرار گرفتن 19 روستای بخش شعیبیه شوشتر و بیش از 30 روستای این بخش شد.

شعیبیه از توابع شوشتر در استان خوزستان شامل 58 روستا با 22 هزار نفر جمعیت است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید